atmedia index

Jak lépe porozumět rychle se měnícímu mediálnímu trhu? Atmedia index je vaším klíčem k úspěchu. Náš pravidelný výzkum přináší nejen detailní pohled na mediální návyky českých diváků, ale i komplexní vhled do trhu placené TV a VoD služeb.

Co to je atmedia index?

Atmedia index je pravidelný průzkum, který monitoruje 2 oblasti mediálního trhu – trh placené TV a trh VoD služeb. Výzkum realizujeme spolu s renomovanou agenturou ResSOLUTION každé čtvrtletí. Společně s analýzou chování českých diváků získáte komplexní přehled o aktuálních trendech a vývoji trhu v čase. Nechte data pracovat pro svůj prospěch a získejte náskok před konkurencí.

  • Získáte klíčová data o českém TV a VoD trhu v čase
  • Uvidíte, jak si stojíte oproti ostatním hráčům na trhu
  • Zjistíte, jak se vyvíjí chování a preference diváků
  • Máte specifické požadavky? Připravíme vám analýzu na míru

VoD platformy

Konkurence na poli VoD služeb v posledních letech roste. Díky našemu výzkumu atmedia index získáte aktuální a komplexní přehled o trhu placených VoD služeb a mediálním chování českých diváků. Díky pravidelnému dotazování respondentů sledujeme nejen aktuální stav, ale také vývoj a trendy, které ovlivňují chování předplatitelů. Zaměřujeme se na klíčové faktory, jako je počet předplatitelů jednotlivých služeb, způsob platby, sdílení hesel, průměrná útrata za služby nebo používaná zařízení pro sledování obsahu.

  • Získejte náskok před konkurencí – Díky aktuálním datům o mediálnímu chování diváků a vývoji českého VoD trhu budete o krok napřed před konkurencí.
  • Opřete strategii o reálná data – Nastavte cenovou politiku, obsahovou nabídku i marketingové aktivity na základě skutečných insightů.
  • Maximalizujte výnosy – Identifikujte klíčové faktory ovlivňující ochotu platit za obsah a přizpůsobte svou nabídku pro vyšší konverze a retenci.

Co je součástí analýzy?

Získejte přehledný a srozumitelný report plný klíčových dat a insightů o českém trhu VoD služeb – vše, co potřebujete pro strategická rozhodnutí, na jednom místě.
Otázky uvedené níže jsou pouze výběrem z naší rozsáhlé studie. Následující data se vztahují k 1. pololetí roku 2025 a týkají se cílové skupiny 15–69 let.

Kolik Čechů využívá placené VoD služby (streamovací služby)?

52 %

V 1. polovině roku 2025 využívalo aspoň jednu placenou VoD službu 52 % Čechů ve věku 15–69 let. To je celkem 3,5 milionu osob.

Jaké placené VoD služby využívají čeští uživatelé nejčastěji?

33 % VoD A
24 % VoD B
13 % VoD C
12 % VoD D
10 % VoD E

Nejvyužívanější VoD službu sleduje celkem 33 % Čechů (což je 62 % všech uživatelů placených VoD služeb). Pětici nejpopulárnějších streamovacích služeb tvoří dlouhodobě HBO Max, Netflix, Prima+, Oneplay a Disney+.

Které placené VoD služby jsou nejznámější?

94 % Netflix
90 % VoD A
89 % VoD B
83 % VoD C
79 % VoD D

Nejznámější platformou je Netflix – zná ji více než 9 Čechů z 10 (podpořená znalost). Jak si vedou ostatní služby? Detailní přehled najdete v plné verzi výzkumu atmedia index.

Kolik placených VoD služeb využívá v průměru jeden uživatel?

2

Jeden uživatel využívá v průměru 2 placené VoD služby. Počet využívaných služeb zůstává dlouhodobě stabilní.

Jaké jsou hlavní důvody, proč uživatelé sledují placené VoD služby?

54 % možnost výběru dle aktuální nálady
52 % absence reklam
51 % konkrétní pořad
49 % široká nabídka videoobsahu
47 % možnost sledovat kdykoliv a kdekoliv

Jednu z nejznámějších streamovacích platforem využívá 54 % jejích uživatelů kvůli možnosti zvolit si pořad dle aktuální nálady. K dalším důvodům patří absence reklam, sledování konkrétního pořadu, možnost sledovat pořad kdykoliv a kdekoliv či široká nabídka videoobsahu.

Jaká je průměrná měsíční útrata českých uživatelů za placené VoD služby?

344

Čeští uživatelé utratí za placené VoD služby v průměru 344 Kč měsíčně. To je téměř stejná částka jako v loňském roce.

Jak velký je český trh placených VoD služeb?

? Kč

Trh placených VoD služeb v Česku každoročně roste a generuje příjmy v řádu několika miliard korun. Detailní data o velikosti a vývoji trhu jsou dostupná v placené verzi výzkumu atmedia index.

Jakým způsobem platí uživatelé za placené VoD služby?

64 % poskytovatel služby
13 % operátor placené TV
24 % jiné

Čeští uživatelé placených VoD služeb, kterých je 3,5 milionu, využívají v průměru 2 služby najednou. Celkem tedy mluvíme o zhruba 7 milionech přístupů k placeným VoD službám. Téměř 2/3 z nich (64 %) jsou hrazeny přímo u poskytovatele služby, 13 % z nich u operátorů placené TV.

Kolik přístupů k placeným VoD službám je sdílených?

22 %

Téměř čtvrtina přístupů k placeným VoD službám je sdílených. Někteří uživatelé na tyto sdílené účty přispívají, jiní nikoliv. S problematikou sdílených účtů se potýkají všechny streamovací služby, přičemž u každé z nich je podíl sdílených účtů jiný.

S kolika dalšími lidmi sdílejí uživatelé přístup k placeným VoD službám?

40 % ve 2
26 % ve 3
34 % ve 4 a více

Sdílení účtů je běžnou praxí – u jedné z nejpopulárnějších VoD platforem sdílí účet čtvrtina uživatelů. Nejčastěji sdílí účet ve dvou lidech (40 %), čtvrtina (26 %) ve třech a více než třetina (34 %) dokonce ve 4 a více lidech. U jiných streamovacích služeb je poměr jiný.

Kolik času týdně tráví uživatelé sledováním placených VoD služeb?

? min

Streamovací služby si získaly pevné místo v každodenním životě Čechů – uživatelé u nich tráví nezanedbatelnou část dne. Délka sledování se ale u jednotlivých platforem výrazně liší – rozdíly často dosahují desítek minut.

Na jakých zařízeních sledují uživatelé placené VoD služby?

57 % televizor
29 % PC/notebook
10 % mobilní telefon
5 % tablet

Televizor zůstává jasnou volbou pro sledování placených VoD služeb – využívá jej 57 % uživatelů. 29 % uživatelů sleduje obsah na počítači nebo notebooku, 10 % na mobilním telefonu a 5 % na tabletu.

Z jakého důvodu nevyužívá část české populace placené VoD služby?

52 % nechci za to platit
40 % stačí mi klasické TV vysílání
26 % vysoká cena

Více jak polovina Čechů, kteří placené VoD služby nevyužívají, nechce za streamovací služby platit, 40 % stačí pořady v klasickém televizním vysílání, 26 % považuje cenu za streamovací služby za příliš vysokou. Mezi další důvody patří například nedostatek času.

Kolik procent Čechů plánuje začít využívat placené VoD služby?

? %

Téměř polovina Čechů zatím VoD služby nevyužívá, ovšem část z nich plánuje, že si některou ze streamovacích platforem v následujících 12 měsících pořídí. Kolik jich je? Atmedia index vám odhalí potenciál trhu!

Jaká je optimální cena za placené VoD služby?

150

Češi, kteří zatím placené VoD služby nevyužívají, by za ně byli ochotni platit v průměru 150 Kč měsíčně. Jde o tzv. optimální cenový bod. Za takovou cenu by si představovali službu s rozsáhlou nabídkou pořadů, bez reklam a s možností sledovat obsah na 2 až 4 zařízeních současně. K dalším parametrům patří například Full HD kvalita pořadů.

Data pro vás dokážeme připravit i v detailu demografických skupin nebo konkrétních streamovacích služeb.

VoD služby zařazené do studie

Atmedia index poskytuje komplexní analýzu všech významných VoD služeb působících na českém trhu.

Metodika výzkumu

Výzkum atmedia index realizujeme ve spolupráci s výzkumnou agenturou ResSOLUTION každé čtvrtletí (již od roku 2022).

Respondenti

Dotazníkového šetření se každé čtvrtletí pravidelně účastní 2 000 respondentů z Českého národního panelu (online populace ve věku 15–69 let).

Období

Dotazování probíhá každé čtvrtletí metodou CAWI.

 

Logo Český národní panel Logo ressolution
Kontaktujte nás
Jsme tu pro vás a rádi vám pomůžeme s jakýmikoliv dotazy

Placená / neplacená TV

V posledních letech roste počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím operátorů placené TV. Díky našemu výzkumu atmedia index získáte aktuální a komplexní přehled o trhu ne/placené TV a mediálním chování diváků. Díky pravidelnému dotazování respondentů sledujeme nejen aktuální stav, ale také vývoj a trendy, které ovlivňují chování diváků placené TV. Zaměřujeme se na stěžejní faktory, jako je počet diváků satelitní, kabelové nebo IPTV, motivace využívání placené TV, průměrná útrata za využívání služeb operátorů placené TV či důvody diváků, kteří za TV neplatí.

  • Získejte náskok před konkurencí – Díky aktuálním datům o mediálnímu chování diváků a vývoji českého trhu ne/placené TV budete o krok napřed před konkurencí.
  • Opřete strategii o reálná data – Jste TV stanice? Poznejte trh placené TV a zjistěte, u jakých distributorů by neměla vaše TV stanice chybět.
  • Maximalizujte výnosy – Jste operátor placené TV? Zjistěte, proč někteří diváci nemají placenou TV, kdo o ní uvažuje, a jak nastavit správnou cenovou politiku vaší služby.

Co je součástí analýzy?

Získejte přehledný a srozumitelný report plný klíčových dat a insightů o českém trhu ne/placené TV – vše, co potřebujete pro strategická rozhodnutí, na jednom místě.
Otázky uvedené níže jsou pouze výběrem z naší rozsáhlé studie. Následující data se vztahují k 1. pololetí roku 2025 a týkají se cílové skupiny 15–69 let.

Kolik českých televizních diváků využívá placenou TV?

65 %

V 1. polovině roku 2025 využívalo satelitní, kabelovou nebo IPTV 65 % českých TV diváků ve věku 15–69 let.

Jakou platformu pro příjem TV vysílání využívají čeští diváci nejčastěji?

52 % IPTV či kabelová TV
13 % Satelit…
35 % Pozemní digitální vysílání

V posledních letech roste zájem o IPTV, která navyšuje svůj podíl na televizním trhu. IPTV nebo kabelovou TV využívá jako hlavní platformu pro příjem televizního vysílání již více než ½ (52 %) diváků. Počet diváků se satelitní TV naopak klesá a zhruba třetina diváků zůstává věrná bezplatnému pozemnímu digitálnímu vysílání.

Kolik zákazníků mají jednotliví operátoři placené TV?

32 % Služba A
15 % Služba B
14 % Služba C
14 % Služba D
5 %

K největším operátorům placené TV patří mobilní operátoři – konkrétně O2 se službou Oneplay, T–Mobile se službou Magenta TV a Vodafone se službou Vodafone TV. Trh satelitní TV ovládá Skylink. K dalším využívaným službám patří například SledováníTV, Telly, Poda a další. Detailní přehled najdete v plné verzi výzkumu atmedia index.

Jaké jsou hlavní důvody, proč diváci využívají placenou TV?

49 % Zpětné sledování
31 % Přetáčení reklam
30 % Sledování nejen na TV
30 % Více TV stanic

Čeští diváci platí za příjem TV vysílání z řady důvodů. Téměř polovina z nich (49 %) využívá služeb některého z operátorů placené TV z důvodu možnosti zpětného sledování televizních pořadů. K dalším důvodům patří možnost přetáčení reklamy, sledování televizních stanic na více zařízeních nebo přístup ke stanicím, které nejsou dostupné v rámci bezplatného pozemního vysílání.

Jaká je průměrná měsíční útrata diváků za placenou TV?

430

Čeští televizní diváci utratí za placenou TV v průměru 430 Kč měsíčně. To je o 9 % více než v loňském roce.

Z jakého důvodu zůstává část české populace u pozemního vysílání?

43 % Dostatečná nabídka TV stanic
29 % Neochota platit
19 % Vysoká cena

Zhruba třetina českých diváků nevyužívá placenou TV a sleduje pouze stanice dostupné v bezplatném pozemním vysílání. Více než 2/5 (43 %) z nich nevyužívají placenou TV, protože jim stačí nabídka TV stanic dostupných v pozemním vysílání. K dalším důvodům patří neochota za placenou TV utrácet (29 %), případně příliš vysoká cena (19 %).

Kolik procent Čechů plánuje začít využívat placenou TV?

? %

Zhruba třetina Čechů zatím placenou TV nevyužívá, ovšem část z nich plánuje, že začne služeb některého z operátorů placené TV v následujících 12 měsících využívat. Kolik jich je? Atmedia index vám odhalí potenciál trhu!

Jaká je optimální cena za placenou TV?

150

Češi, kteří zatím placenou TV nevyužívají, by za ni byli ochotni platit měsíčně v průměru 150 Kč měsíčně. Jde o tzv. optimální cenový bod. Za takovou cenu by si představovali přístup ke službě, která nabízí více než 100 televizních stanic, z nichž alespoň 70 je v HD kvalitě, možnost zpětného sledování a nahrávání pořadů či možnost sledování video obsahu na čtyřech zařízeních současně.

Data pro vás dokážeme připravit i v detailu demografických skupin nebo konkrétních operátorů placené TV.

Metodika výzkumu

Výzkum atmedia index realizujeme ve spolupráci s výzkumnou agenturou ResSOLUTION každé čtvrtletí (již od roku 2022).

Respondenti

Dotazníkového šetření se každé čtvrtletí pravidelně účastní 2 000 respondentů z Českého národního panelu (online populace ve věku 15–69 let).

Období

Dotazování probíhá každé čtvrtletí metodou CAWI.

 

Logo Český národní panel Logo ressolution
Kontaktujte nás
Jsme tu pro vás a rádi vám pomůžeme s jakýmikoliv dotazy

Jak výzkum atmedia index pomohl našim klientům?