Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Rok 2022 byl pro naše mediální zastupitelství významný nejen z pohledu podílu na sledovanosti, který se v průběhu roku pohyboval v průměru nad 5 %, a potvrdil tak pozici společnosti na mediálním trhu z přechozího roku. Současně se nám podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic, a to konkrétně o filmový kanál FilmBox Stars. V letošním roce by přitom k 23 měřeným televizním stanicím měla přibýt nejméně jedna další.

Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupujeme, dosáhl v loňském roce 5,1 % v cílové skupině 15–69. „Už podruhé za sebou se nám podařilo udržet celoroční podíl na sledovanosti nad 5 %, což vnímám v kontextu silné konkurence velmi pozitivně,“ komentuje výsledky za loňský rok Michaela Suráková, Managing Director naší společnosti.[1]V loňském roce se nám také opět podařilo rozšířit portfolio tematických televizních stanic. Od dubna jsme začali prodávat reklamní prostor na televizní stanici FilmBox Stars a díky tomu jsme mohli klientům nabídnout možnost oslovit televizní diváky na celkem 24 měřených tematických televizních stanicích.“

Stabilní počet GRPů a vyprodaný reklamní prostor

V loňském roce se nám dařilo i z hlediska prodeje televizní reklamy, když jsme dodali mediálním agenturám a zadavatelům televizní reklamy přibližně stejné množství GRPů jako v roce 2021. „Vezmeme-li v úvahu, že v roce 2021 byla televizní sledovanost z důvodu pokračující koronavirové pandemie rekordní a z tohoto důvodu v roce 2022 meziročně poklesla, jde o velmi dobré výsledky. K nim nám pomohla vysoká poptávka po televizní reklamě a také skutečnost, že jsme udrželi 5% podíl na sledovanosti,“ komentuje výsledky z loňského roku Michaela Suráková. Upozorňuje ovšem, že převis poptávky nad nabídkou s sebou přinesl vyprodaný reklamní prostor na všech tematických televizních stanicích, které obchodně na českém trhu zastupujeme. I z tohoto důvodu jsme v říjnu loňského roku avizovali pro rok 2023 nárůst ceny za televizní reklamu o průměrných 15 %.

Rozšíření portfolia již na jaře 2023

Do nového roku vstupuje s nejpočetnějším portfoliem televizních stanic na českém trhu. Obchodně zastupujeme celkem 27 tematických televizních stanic – 23 z nich je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti. „Z důvodu vysoké poptávky po televizní reklamě a vyprodaného reklamního prostoru se snažíme neustále rozšiřovat naše portfolio tematických televizních stanic. Už nyní mohu prozradit, že v nadcházejících měsících přidáme k dosavadním 23 měřeným televizním kanálům nejméně jednu další tematickou stanici,“ avizuje Michaela Suráková.

K tematickým kanálům, které obchodně na českém trhu zastupujeme, patří jak české, tak lokalizované televizní stanice celosvětových značek. Největší zastoupení mají v portfoliu filmové a seriálové televizní stanice, za nimi následují dokumentární, sportovní, dětské a rodinné.

Z českých stanic jde konkrétně o Seznam.cz TV, Rebel, Relax a televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery). Z nadnárodních televizních skupin spolupracujeme s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Sport 1, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v našem portfoliu také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).

Tematické televizní stanice zastupované naší společností měly v loňském roce průměrný denní zásah 1,4 milionu televizních diváků ve věku 4+. Aspoň jednou týdně si některou z nich zapnulo 37 % televizních diváků a aspoň jednou měsíčně 58 %.[2]

Atmedia index nově také na Slovensku

Vedle prodeje reklamního prostoru na tematických televizních stanicích se věnujeme také dalším aktivitám a projektům. I letos zveřejníme tři vítězné televizní stanice, u kterých jejich diváci nejlépe hodnotí kvalitu pořadů, pestrost a rozsah nabídky pořadů nebo vizuální kvalitu vysílání. V loňském roce se na prvních třech místech umístily ČT Déčko, Prima ZOOM a National Geographic.

V rámci atmedia index se vedle hodnocení kvality televizních stanic věnujeme také dalším oblastem z českého televizního trhu. Již třetí rok v řadě mapujeme trh placené televize a trh placených služeb s videi na vyžádání. „Vzhledem k rostoucímu zájmu o data především z oblasti placených VOD služeb jsme v loňském roce rozšířili výzkum tak, abychom mohli klientům poskytnout ještě detailnější vhled do českého VOD trhu, který rychle roste a konkurence přibývá,“ tvrdí Michela Suráková. Zároveň upozorňuje, že Atmedia od poloviny loňského roku provádí výzkum atmedia index také na Slovensku. „Řada zahraničních klientů často spojuje český a slovenský trh dohromady, chtěli jsme proto klientům nabídnout data z obou trhů. Výsledky atmedia index například ukazují, že podíl uživatelů placených VOD služeb je v obou zemích podobný.“

Rozhovory se zahraničními odborníky na mediální a televizní trh

V letošním roce plánujeme také pokračovat v publikování rozhovorů s odborníky na televizní a mediální trh. Pod značkou atmedia insight: expert talks jsme takto od roku 2021 vydali několik rozhovorů s odborníky na slovenský (M. Heržo z televizní skupiny JOJ), polský (W. Kowalczyk z televizní skupiny TVP), maďarský (L. Kropf z mediálního zastupitelství Atmedia) a český (M. Nováček z mediální agentury OMD) trh. „Díky spolupráci s řadou zahraničních klientů máme vhled do mediálního a televizního prostředí v různých evropských státech. Naším cílem je zprostředkovat tento vhled také českým klientům a české odborné veřejnosti. Ač je často lokální trh podobný těm zahraničním, v řadě případů nám situace v zahraničí ukazuje, čím by se ten český mohl inspirovat,“ vysvětluje Michaela Suráková a přidává příklad z Polska, kde všechny televizní skupiny účtují zadavatelům televizní reklamy tzv. technický poplatek za každý odvysílaný televizní spot.


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2022, Share, CS 15–69, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2022, Reach 000, Reach, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Nově prodáváme reklamní prostor na SPORTY TV

Od 1. září zařadíme do svého portfolia tematických televizních stanic bezplatnou sportovní stanici SPORTY TV, která rozšíří nabídku stanic v obchodních balíčcích atmax, atadults a atchoice. Zároveň bude od stejného data zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti, což společnosti nám…

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…
Nahoru