Proč na prezentaci produktů a služeb využít TV reklamu?
I v době moderních médií a internetu má televizní spot mnoho výhod.
Zjistěte 10 důvodů pro inzerci služeb a produktů v TV stanicích.
10 výhod TV reklamy
Televizi sleduje 93 % populace.[1] Televizní reklama má stále největší zásah potenciálních zákazníků, kteří u vás mohou nakoupit, a to napříč všemi věkovými skupinami. Díky spojení obrazu a zvuku si televizní reklamy lidé pamatují nejlépe.
Už 20 let sledovanost jednotlivých televizních stanic denně měří peoplemetry umístěné v domácnostech přibližně 4500 televizních diváků. Sběr dat z peoplemetrů realizuje nezávislá výzkumná agentura. Měřená data sledovanosti se sekundovou přesností jsou k dispozici vždy hned následující den ráno.
Téměř polovina respondentů podle výzkumu CVVM informacím v televizi důvěřuje.[2] Televize je v současnosti třetím nejdůvěryhodnějším médiem.
Asi každý ví, že efekt reklamy v TV je velice silný. Navíc diváci tematických televizních stanic si podle průzkumů pamatují více prezentovaných produktů než diváci jiných televizí bez užšího zaměření. Zároveň tito příjemci reklamních sdělení výrobky či služby často nakupují ve větším objemu.[3]
Z důvodu spojení vizuálního a zvukového efektu má reklamní sdělení v televizi lepší emocionální efekt. Výhodou je i možnost větší flexibility a kreativity při tvorbě reklamní kampaně. Záleží jen na vaší strategii a šikovnosti grafika.
Kampaně v televizi mívají rychlou odezvu od zákazníků, a to díky možnosti oslovení vybrané cílové skupiny a nastavení optimální frekvence zobrazování reklamních spotů.
I v době, kdy je internet snadno dostupný, má televize stále silnější dosah a sledovanost. Podle výzkumů v roce 2020 lidé televizní obrazovku sledovali přes 3 hodiny denně, na internetu trávili průměrně přes 2 hodiny, přes hodinu věnovali poslechu rádia a jen 20 minut četli tisk. Spektrum nabídky pořadů je dnes velice široké. Diváci si mohou lépe vybrat, které televizní stanice a pořady chtějí sledovat. Televize je stále nejsilnějším médiem.[4]
Na trhu je dnes dostatek tematicky zaměřených televizních stanic. Diváci si vybírají TV stanice a pořady, které je zajímají. Pokud jim na tematických stanicích nabídnete relevantní produkty či služby, vaše reklama bude mít větší efekt.
Možnosti cílení na vybrané publikum jsou stále lepší – v návaznosti na technickou a marketingovou variabilitu jednotlivých TV stanic. Kromě klasických reklamních spotů můžete využít i další formy kampaní, například animované injektáže, soutěže, reportáže se svojí značkou, product-placement, sponzorské příspěvky, ale i propojení s dalšími kanály.
V roce 2008 na českém trhu začalo působit mediální zastupitelství Atmedia, které sdružuje bezmála 30 tematických televizních stanic. Díky možnosti kombinace úzce zaměřených TV stanic, spojených do balíčků, oslovíte jen skupinu diváků, kterou oslovit chcete – dětské diváky, mládež, dospělé, milovníky filmů, zvídavé diváky dokumentů, sportovní či hudební fanoušky, ženy, anebo celou rodinu.
Reference, zdroj:
1. ATO – Nielsen Admosphere, Kontinuální výzkum, 2. kvartál 2020
2. CVVM OÚ AV ČR, v.v.i., Instituce a politika – Kontinuální výzkum veřejného mínění, září 2020
3. MML-TGI, 2020
4. ATO – Nielsen Admosphere, Kontinuální výzkum, 1. kvartál 2020
- Svým klientům nabídnete přesný výsek cílových skupin.
- TV stanice Atmedia mají vysokou afinitu a 99% míru doručení kampaně.
- Zaměřujeme se na přání zákazníka, pomůžeme vám najít nejvhodnější řešení pro spokojenost klienta.
- K dispozici máte komplexní portfolio možností inzerce – spot, sponzoring, teleshopping a další speciální projekty.
- Získáte nejširší portfolio dětských stanic na trhu.
- Pomůžeme vám vybrat ideální formu reklamy, například TV spot či sponzoring a jejich správné naplánování.
- O vašich produktech a službách se dozví miliony diváků a nových zákazníků.
- Na tematických televizních stanicích dobře oslovíte svoji cílovou skupinu.
- Získáte přesné výsledky – koho a kdy vaše kampaň oslovila.