Atmedia index: Češi platí za televizi průměrně 386 Kč měsíčně

2 minuty | 15. 6. 2022

Atmedia index: Češi platí za televizi průměrně 386 Kč měsíčně

Češi stále častěji sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize. Ze všech diváků ve věku 15–69 má placenou televizi již 56 % z nich, což je o dva procentní body více než před dvěma lety, a lze očekávat, že toto číslo v následujících letech dál poroste. Ukazují to výsledky atmedia indexu za 1. pololetí letošního roku, který realizovalo obchodní zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia.

Podle Pavla Müllera, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, by již v příštím roce mohlo za sledování televize platit 59 % televizních diváků. „Podle výsledků atmedia index totiž 7 % diváků, kteří momentálně sledují pouze televizní stanice vysílající v digitálním pozemním vysílání, plánuje v následujících dvanácti měsících začít využívat právě placenou televizi,“ vysvětluje Pavel Müller.

Za služby některého z operátorů satelitní či kabelové televize nebo IPTV platí diváci průměrně 386 Kč měsíčně. „Průměrná částka, kterou čeští diváci vydávají za sledování televize, se za poslední dva roky příliš nezměnila. Nejčastěji se pohybuje od 300 Kč do 399 Kč. V tomto rozmezí platí za sledování televize v současnosti 18 % diváků, kteří jsou zákazníky některého z operátorů placené televize,“ komentuje nejnovější výsledky atmedia index Pavel Müller, a dodává, že 45 % diváků platí za televizi nad 400 Kč měsíčně.

Široká nabídka televizních stanic a možnost zpětného zhlédnutí

V průběhu let se příliš nemění ani základní motivace, které vedou diváky k placení za sledování televize. Stejně jako před dvěma lety uvádějí diváci dva hlavní důvody – chtějí mít možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Oba důvody uvádí shodně 38 % diváků, kteří za sledování televize platí. Třetím nejčastějším důvodem je možnost sledovat televizní pořady v HD kvalitě, důležitý je konkrétně pro 25 % těchto diváků.

K dalším uváděným argumentům patří možnost sledovat televizi na více zařízeních současně, například na počítači, tabletu a mobilu, nebo možnost zhlédnout pořady ve videotékách, které nejsou ve standardním vysílání dostupné. Část diváků pak využívá placenou televizi, aby měli přístup k exkluzivnímu sportovnímu obsahu.

 

atmedia index

Výzkum pro obchodní zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 4 217 respondentů z Českého národního panelu (internetová populace ve věku 15–69 let). Dotazování probíhalo ve třech vlnách za první až druhé čtvrtletí roku 2022 (17.–29. 3. 2022, 9.–16. 5. 2022).

 

Infografika

Atmedia_Infografika_atmedia index_Placená televize_1. pololetí 2022_a.png