Atmedia v roce 2021: zvýšení podílu na sledovanosti a nové projekty

3 minuty | 3. 1. 2022

Atmedia v roce 2021: zvýšení podílu na sledovanosti a nové projekty

Uplynulý rok byl pro obchodní zastupitelství Atmedia významný nejen z pohledu nárůstu podílu na sledovanosti, který se pravidelně pohyboval nad 5 %. V průběhu roku společnost také spustila dva úspěšné projekty – atmedia index a expert talks, jež jí pomáhají s dlouhodobým cílem budovat český trh tematických stanic.

Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, dosáhl v loňském roce 5,14 % v CS 15–69. Meziročně jde o 11% nárůst.[1] „V roce 2021 jsme měli ve svém portfoliu nejvíce měřených televizních stanic v historii naší společnosti. I z tohoto důvodu se nám podařilo překročit 5% hranici podílu na sledovanosti. Za nárůstem stojí také zvyšující se zájem o tematické televizní stanice v čele s filmovými, seriálovými a dokumentárními,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director společnosti Atmedia, a dodává, že k úspěchu pomohl rovněž návrat sportovních událostí na televizní obrazovky.

Atmedia loni zařadila do svého portfolia tři nové tematické televizní stanice, konkrétně Seznam.cz TV, Skylink 7 a CANAL+ Domo. Na dvou posledních zatím neprodává reklamní prostor, obchodně tak na českém trhu zastupuje celkem 28 tematických televizních stanic, z nichž 23 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Patří k nim jak české, tak lokalizované televizní stanice nadnárodních značek, jako jsou například AMC, Disney nebo Discovery. Společně oslovují každý měsíc v průměru 5,8 milionů diváků v CS 4+, což je 59 % celé televizní populace.[2]

Poptávka po televizní reklamě byla v roce 2021 rekordní

Společnosti Atmedia se v loňském roce dařilo také z pohledu prodeje reklamního prostoru. „Po poklesu poptávky v roce 2020 došlo loni k opačnému efektu, kdy zadavatelé televizní reklamy výrazně navyšovali své investice. V průběhu téměř celého roku měly televizní stanice z našeho portfolia vyprodaný reklamní prostor, v řadě měsíců jsme tuto poptávku dokonce nedokázali pokrýt,“ popisuje Michaela Suráková. Právě vysoká poptávka po televizní reklamě společně s výrazným nárůstem inflace stála za rozhodnutím navýšit cenu za televizní reklamu pro letošní rok o 5 až 10 %.

Nové projekty: expert talks a atmedia index

Vedle prodeje reklamního prostoru na televizních stanicích se společnost Atmedia věnuje také dalším aktivitám. Na začátku loňského roku například vydala již třetí vydání publikace atmedia navigator, komplexního průvodce českým televizním trhem.

V průběhu roku společnost rovněž představila dva zcela nové projekty. Pod značkou expert talks vydává rozhovory s odborníky na televizní a mediální trh, kteří s Michaelou Surákovou diskutují o vývoji reklamních investic, budoucnosti lineární televize nebo trhu s videi na vyžádání. „V rámci těchto rozhovorů přinášíme vhled do prostředí zahraničních televizních trhů či novinky ze světa televizních stanic. Jako první jsme například informovali o plánu slovenské televize JOJ spustit novou sportovní stanici a také vlastní VoD službu,“ uvádí Michaela Suráková.

Druhým spuštěným projektem je atmedia index, který nabízí ucelený pohled na kvalitativní hodnocení televizních stanic, operátory placené televize nebo chování televizních diváků. Na základě pravidelného dotazování více než 4 000 respondentů ročně přináší informace o tom, jak čeští televizní diváci hodnotí jednotlivé televizní stanice, jak jsou spokojeni se službami operátorů placené televize, kolik v průměru platí za příjem televizních stanic nebo kolik z nich využívá videa na vyžádání.

Dlouhodobou misí naší společnosti je budovat trh tematických televizních stanic na českém trhu. I z tohoto důvodu jsme přišli s atmedia indexem, který pomáhá televizním stanicím v dlouhodobém budování značky, a především v rozvoji jejich podnikání,“ upřesňuje Michaela Suráková a dodává, že atmedia index ve své komplexitě oslovuje také operátory placené televize nebo zadavatele televizní reklamy.

 

Infografika

Atmedia_Infografika_Atmedia v roce 2021.jpg


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2020–2021, výpočet: 03. 01. 2022, Share, CS 15–69, v roce 2020 Atmedia + AMC Networks, v roce 2021 Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2021, výpočet: 03. 01. 2022, Reach 000, Reach, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV