Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Minulý rok nám přinesl úspěchy hned v několika oblastech. V souladu s dlouhodobým cílem budovat trh tematickým televizních stanic se nám podařilo rozšířit portfolio a zaznamenali jsme rovněž nárůst podílu na sledovanosti i vyšší zájem o tematické televizní stanice.

Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupujeme, dosáhl v loňském roce 5,9 % v cílové skupině 18–69 let, přičemž v celkem pěti měsících dokonce překročil 6% hranici. Všechny naše tematické televizní stanice oslovily v roce 2023 měsíčně v průměru 5,4 milionu televizních diváků ve věku 4+, tedy 58 % z celé televizní populace. Diváci, kteří sledovali některou z našich tematických televizních stanic, s ní trávili v průměru 1 hodinu a 13 minut denně.[1]V loňském roce jsme navýšili náš podíl na sledovanosti o téměř jeden procentní bod a atakovali jsme 6% hranici. Jedním z důvodů bylo rozšíření portfolia tematických televizních stanic na začátku roku,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti, a připomíná, že v březnu loňského roku jsme začali obchodně zastupovat hned dně nové televizní stanice – volně šířený kanál Spektrum Home a placený kanál CANAL+ Action.

Dalším důvodem zvýšení podílu na sledovanosti byl také vyšší zájem o některé naše tematické televizní stanice ze strany diváků,“ tvrdí Michaela Suráková. V loňském roce se meziročně dařilo například televizním kanálům CS History, Eurosport 1, FilmBox Stars nebo Rebel. „Například Eurosport 1 zvýšil meziročně svůj podíl na sledovanosti o téměř 30 %,“ přidává konkrétní příklad Michaela Suráková a doplňuje, že diváky na této sportovní televizní stanici nejvíce vyhledávali etapové cyklistické závody nebo grandslamové turnaje – například Roland Garros oslovil téměř 580 tisíc diváků ve věku 4+.[2]

Na placených filmových a seriálových televizních stanicích měly mezi diváky velký úspěch české filmy,“ pokračuje Michaela Suráková s tím, že lokální tvorba je pro české diváky častou volbou číslo jedna. K nejsledovanějším filmům na televizní stanici FilmBox proto patřil například film Prvok, Šampón, Tečka a Karel, na televizní stanici CS Film to byly pohádky vysílané během vánočních svátků – například Pyšná princezna. „Co se týče dokumentárních televizních stanic,  mezi nejsledovanější pořady se tradičně řadily dokumenty o 2. světové válce, ale také dokumenty o vesmíru nebo nejrůznějších záhadách.“

Do nového roku vstupujeme s 24 měřenými tematickými TV stanicemi

V loňském roce se nám dařilo i z hlediska prodeje televizní reklamy, když jsme dodali mediálním agenturám a zadavatelům televizní reklamy přibližně stejné množství GRPů jako v roce 2022. „Reklamní prostor na našich tematických televizních stanicích jsme měli po téměř celý rok vyprodaný, proto jsme se podobně jako ostatní hráči na televizním trhu rozhodli zvýšit cenu za televizní reklamu o 15–20 % a přejít z cílové skupiny 15–69 let na 18–69 let, což nám umožní nabídnout klientům o několik procent GRPů více,“ připomíná Michaela Suráková změny v obchodní politice pro letošní rok, které jsme komunikovali v říjnu loňského roku.

Aktuálně obchodně zastupujeme 24 měřených tematických televizních stanic – českých i lokalizovaných kanálů globálních mediálních společností. Z českých stanic jde konkrétně o Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Televizi Seznam. Z nadnárodních televizních skupin spolupracujeme s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC Networks (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v našem portfoliu také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).

Žebříček nejlépe hodnocených televizních stanic i mapování placených VoD služeb

Vedle prodeje televizní reklamy a budování trhu tematických televizních stanic se věnujeme také dalším aktivitám a projektům. I letos zveřejníme tři vítězné televizní stanice, u kterých jejich diváci nejlépe hodnotí kvalitu pořadů, pestrost a rozsah nabídky pořadů nebo vizuální kvalitu vysílání. V předchozích ročnících se na prvních třech místech umístily ČT Déčko, Prima ZOOM a National Geographic. „Vedle hodnocení kvality televizních stanic mapujeme v rámci našeho pravidelného výzkumu atmedia index rovněž trh placené TV a placených VoD služeb,“ popisuje Michaela Suráková a doplňuje, že především trh streamovacích služeb je v posledních letech velmi dynamický. „Nejen našim klientům proto nabízíme volně prodejní studie, které jim pomohou zorientovat se na zdejším trhu placených VoD služeb, ať už jde o dynamiku trhu, zákaznické segmenty nebo různé modely předplatného,“ dodává Michaela Suráková.


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2023, Share, CS 18–69, Reach 000, Reach, ATSR/den, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV, výpočet: 2. 1. 2024

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2023, Reach 000, CS 4+, Eurosport 1, Roland Garros, živé přenosy


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…

Jamie Cooke: „Nemyslím si, že lokální obsah je automaticky tahounem sledovanosti“

Uvádíme druhou část rozhovoru s Jamiem Cookem ze společnosti Warner Bros. Discovery. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou expert talks, s ním vedla Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia. Série rozhovorů vznikla v reakci na spuštění první…

#cislotydne: Říjen 2024

Nezastavujeme, máme zpoždění! Alespoň tedy s naším pravidelným souhrnem za uplynulý měsíc. V říjnu a začátkem listopadu se toho u nás totiž událo tolik, že jsme nestíhali odbavovat věci. Tak především jsme byli v minulém týdnu partnery největší marketingové konference…
Nahoru