Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Nejlépe hodnocenými televizními stanicemi dle diváků jsou ČT :D, National Geographic a Prima ZOOM. Ukazují to výsledky Atmedia indexu – nového projektu našeho mediálního zastupitelství. Cílem je poskytnout televiznímu a mediálnímu trhu komplexní data kvalitativního hodnocení televizních stanic.

Atmedia index je výsledkem pravidelného dotazování více než 4 000 respondentů, kteří hodnotí 64 televizních stanic v 8 tematických okruzích na základě 7 kvalitativních atributů. Patří k nim například vizuální identita televizní stanice, atraktivita pořadů, pestrost a rozsah jejich nabídky nebo doporučení televizního kanálu vyjadřující loajalitu diváků (tzv. NPS). „Na základě výsledků hodnocení jednotlivých atributů vytváříme Atmedia index – srozumitelný ukazatel úspěšnosti značky jednotlivých televizních stanic, který umožňuje srovnání s konkurencí,“ popisuje nový projekt Michaela Vasilová, Managing Director naší společnosti. Dodává, že součástí výzkumu jsou také informace o spontánní a podpořené znalosti jednotlivých televizních stanic.

Komplexní data kvalitativního hodnocení televizních kanálů

Atmedia index prozradí televizním stanicím, v jakých oblastech je jejich značka silná, ve kterých má naopak prostor pro růst, i to, jak si stojí v porovnání s konkurencí. Potenciálním klientům tak pomůže v situacích, kdy přemýšlejí o programových změnách, marketingové kampani na podporu své značky či o změnách vizuální identity. Televizním stanicím, zadavatelům televizní reklamy i televizním operátorům poskytuje Atmedia index také informace o zákaznické zkušenosti, spokojenosti s jednotlivými televizními stanicemi a loajalitě jejich diváků. Doplňuje tím data z peoplemetrů a dokresluje informace o celkové úspěšnosti televizních stanic.

„Díky peoplemetrům víme, jaké sledovanosti dosahují jednotlivé televizní stanice, kteří diváci je sledují a kdy. Prostřednictvím Atmedia indexu můžeme nově vyjádřit, jak tyto televizní stanice jejich diváci hodnotí a jak je vnímají. Naším cílem je představit českému televiznímu a mediálnímu trhu komplexní data kvalitativního hodnocení televizních kanálů,“ vysvětluje Michaela Vasilová.

Průzkum provádíme dvakrát ročně a celkově se jej účastní 4 113 respondentů z Českého národního panelu. Sběr dat realizuje výzkumná agentura Nielsen Admosphere. „Atmedia index je dlouhodobý projekt. Jednotlivá data budeme každý rok aktualizovat s cílem poskytnout potenciálním zájemcům vždy čerstvé výsledky. Ty jim umožní sledovat vývoj hodnocení značky a srovnání s konkurencí v dlouhodobém kontextu,“ doplňuje Michaela Vasilová.

V popularitě vedou dokumentární a dětské TV stanice

Aktuální výsledky Atmedia indexu ukazují, že čeští diváci obecně nejlépe hodnotí dokumentární stanice. Z deseti televizních stanic s nejvyšším indexem patří celá polovina do této kategorie. Své místo v žebříčku mají také zástupci dětských, filmových nebo sportovních stanic. Na prvních příčkách se umístily ČT :D, National Geographic a Prima ZOOM.

Data za rok 2020 také ukazují, že mezi jednotlivými televizními stanicemi jsou znatelné rozdíly. Zatímco stanice ČT Déčko ​​dosáhla indexu 81,0 na škále od 0 do 100, na opačném konci je televizní stanice s hodnocením 36,3. Největší rozptyl v hodnocení televizních stanic mají hudební kanály. Další zajímavosti a výsledky Atmedia indexu nabízíme na svých webových stránkách www.atmedia.cz/atmedia-index.


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Tři čtvrtiny trhu placené TV ovládají 4 velcí hráči

Počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím některého z placených operátorů, se u nás již několik let drží na obdobné úrovni. Výjimkou nebyl ani loňský rok, což potvrzují i aktuální výsledky našeho výzkumu atmedia index, který realizujeme každé tři měsíce. Výzkum…

#cislotydne: Únor 2024

Letošní únor byl shovívavý a daroval nám jeden den navíc. To nás rozhodně potěšilo, protože jinak bychom do něj všechny novinky asi nevměstnali. Tou hlavní je, že rodinu našich tematických stanic brzy rozšíří Warner TV – nová filmová a seriálová…

Budeme prodávat reklamní prostor na Warner TV

Očekávanou filmovou a seriálovou televizní stanici Warner TV z portfolia Warner Bros. Discovery budeme na českém trhu od 2. dubna, kdy zahájí vysílání, obchodně zastupovat. Od stejného data bude stanice Warner TV zapojena rovněž do oficiálního měření televizní sledovanosti, což nám…
Nahoru