Čeští diváci se dělí na dva tábory: část platí za TV stále více, druhá zůstává u terestriky

Poznejte pravou tvář televizní reklamy. Objevte skutečná fakta o sledovanosti, cenách a dopadu televizní reklamy.
Televize je stále nejefektivnější médium pro oslovení širokého publika. Díky vysokému zásahu, času, který diváci tráví u obrazovek, a schopnosti zaujmout a udržet jejich pozornost, je TV reklama klíčovým nástrojem pro dlouhodobé budování značky i okamžité zvýšení prodejů.
diváků ve věku 15+ sleduje denně televizi.
TV reklamou můžete oslovit miliony potenciálních zákazníků. Zároveň díky našim tematických televizním stanicím můžete svou reklamní kampaň přesně zacílit na specifické divácké skupiny.
Zdroj: ATO–Nielsen, Živě+TS0–7, 1. 9. 2024 – 31. 8. 2025, Reach 000/den, CS 15+
denně tráví diváci ve věku 15+ sledováním televize.
Diváci tráví sledováním televize několik hodin denně a díky tomu je z hlediska konzumace video obsahu médiem číslo jedna. Využijte toho a nabídněte své produkty a služby divákům, kteří u televize tráví podstatnou část svého volného času.
Zdroj: ATO–Nielsen, Živě+TS0–7, 1. 9. 2024 – 31. 8. 2025, ATS/den, CS 15+
diváků si vybaví TV reklamu (spontánní znalost).
Díky pozornosti, kterou diváci TV reklamě věnují, si ji dokážou také lépe zapamatovat. Televize v míře zapamatovatelnosti výrazně překonává Facebook (41 %) i YouTube (29 %). To pomáhá značkám zůstat v paměti diváků delší dobu a posilovat povědomí o značce.
Zdroj: AKTV. Track the Success CZ edition, 2022
věnují diváci aktivní pozornost televizní reklamě.
Televizní reklamě věnují diváci větší pozornost než jiným reklamním sdělením. Důvodem je využití 100 % plochy obrazovky a zapnutý zvuk. Televize je také vnímána jako důvěryhodný zdroj informací a reklama generuje největší emoční zásah.
Zdroj: AKTV. Track the Success CZ edition, 2022
reklamních investic by mělo směřovat na dlouhodobé budování značky.
Se silnou značkou nezaniknete v davu a odlišíte se od konkurence. Kampaně na podporu značky navíc pomáhají i výkonnostním kampaním. A nejefektivnější nástroj pro dlouhodobé budování značky? Právě televizní reklama.
Zdroj: Binet, L. & Field, P. The Long and the Short of It. IPA, 2013
O tolik zvyšuje televizní reklama efektivitu online vyhledávání (SEO).
TV reklama je katalyzátorem pro další mediatypy využívané v reklamní kampani – po spuštění televizní reklamy se efektivita jednotlivých mediatypů zvyšuje. Využijte síly TV reklamy a maximalizujte dopad svých kampaní.
Zdroj: SNPTV & Ekimetrics. #ROITV3: TV, the Cornerstone of an Effective Media Strategy. FranceTV Publicité, 2021
Oproti plnoformátovým kanálům má reklama na jasněji profilovaných tematických televizích řadu výhod. Využijte jich.
Televizní sledovanost v Česku je stále vysoká, TV reklama efektivní, dostupná a měřitelná. Odhalte pravdu a zjistěte, proč se vyplatí investovat do TV reklamy.
Navzdory rostoucí mediální fragmentaci zůstává televize dominantním médiem pro sledování video obsahu – televizi sleduje konkrétně 87 % českých domácností. Denně si ji zapne 66 % diváků a jejím sledováním tráví v průměru 3 hodiny a 32 minut. Televize proto zůstává klíčovou součástí mediálního mixu.
Zdroj: ATO–Nielsen, Kontinuální výzkum, 1. a 2. čtvrtletí 2025; ATO–Nielsen, Živě + TS0–7, 1. 9. 2024 – 31. 8. 2025, Reach/den, ATS/den, CS 15+
Televizní reklama už není jen pro velké firmy – využít ji mohou i menší a střední podniky. Náklady na oslovení diváka jsou často nižší než u jiných formátů, a díky vysoké návratnosti investic se opravdu vyplatí. Navíc dlouhodobě buduje silnou značku a důvěryhodnost. A pokud chcete oslovit konkrétní cílovou skupinu, tematické TV stanice vám umožní efektivně zasáhnout diváky podle jejich zájmů.
Zdroj: Thinkbox.tv: Profit Ability 2: The new business case for advertising
Online značky a TV reklama jsou ve skutečnosti dokonalý pár. Data jasně ukazují, že televizní reklama přivádí více návštěvníků na weby a e-shopy, což se promítá do vyšších tržeb. Navíc buduje povědomí o značce, posiluje její důvěryhodnost a firmám pomáhá vyniknout v konkurenčním prostředí.
Zdroj: Thinkbox.tv: The TV playbook for online businesses
Fakta mluví jasně: Každá 1 koruna investovaná do televizní reklamy přináší v průměru 5,94 korun tržeb. Jedinečnost televize také spočívá ve schopnosti vytvářet sdílené zážitky a vyvolávat emoce. Studie také opakovaně potvrzují, že diváci věnují TV reklamě největší pozornost ze všech reklamních formátů, což vede k delšímu zapamatování reklamního sdělení – když si spotřebitelé vybírají v obchodu mezi produkty různých značek, díky TV reklamě si pravděpodobněji vzpomenou právě na vaši značku.
Zdroj: Thinkbox.tv: Profit Ability 2: The new business case for advertising
Účinnost televizní reklamy je naopak zcela měřitelná. Nezávislá výzkumná agentura Nielsen poskytuje přesná data o tom, kolik diváků jste oslovili, kolikrát viděli váš spot a jak efektivně jste zasáhli svoji cílovou skupinu potenciálních zákazníků. TV reklamu navíc nakupujete na transparentní a jednotnou měnu GRP, kterou akceptuje celý mediální trh.
Zdroj: Nielsen: Měření sledovanosti TV
Televize si dlouhodobě drží pověst jednoho z nejdůvěryhodnějších médií. Díky přísné regulaci a kontrole obsahu nabízí bezpečné prostředí nejen divákům, ale i inzerentům. Vaše reklamní sdělení se spojuje s kvalitním a ověřeným obsahem bez jakýchkoliv dezinformací a fake news. Televizní reklama navíc působí v očích diváků prestižně, což posiluje vnímání značky u spotřebitelů.
Zdroj: Thinkbox.tv: Signalling Success