Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Počet českých domácností, které platí za příjem televizního vysílání, neustále roste. Již 50 % z nich má jako hlavní zdroj televizního vysílání některou z platforem placené televize. Z výsledků Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací, na něž jsme upozornili, vyplývá, že 21,3 % českých domácností využívá satelitní televizi, 15,5 % kabelovou televizi a 13,0 % IPTV. Narůstá rovněž zájem o tematické televizní stanice.

„Zvýšení počtu domácností s placenou televizí může souviset s přechodem z DVB–T na DVB–T2. V souvislosti s ním se Češi rozhodují, zda si zakoupí set-top-box, nebo novou televizi, a zda budou nadále sledovat jen volně šířené televizní stanice, či dají přednost nabídce některého z operátorů placené televize,” vysvětluje Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti.

Z posledních dostupných výsledků Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací za období od 3. čtvrtletí 2019 do 1. čtvrtletí 2020 vyplývá, že počet českých domácností, které sledují převážně televizní stanice šířené volně, tak klesl na 50 %. Stále je však vyšší než v okolních státech, kde dominuje placená televize. Například v Německu sleduje televizní stanice prostřednictvím satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů 98 % domácností, v Rakousku je to 94 % a na Slovensku 88 %. Z okolních zemí se České republice nejvíce blíží Polsko, kde má placenou televizi 64 % domácností. [1]

Infografiku najdete také ZDE

S nárůstem počtu domácností, které využívají placenou televizi, se mezi diváky zvyšuje i zájem o tematické televizní stanice. Ten zaznamenala také naše společnost, v jejímž portfoliu jsou převážně TV stanice zapojené do oficiálního elektronického měření sledovanosti. Celé tři čtvrtiny těchto stanic najdou diváci pouze v nabídce placených operátorů. „Náš podíl vzrostl za poslední rok o 16 %. Nyní dosahuje průměrně 4,5 % v cílové skupině diváků od 15–69 let, což je nejvíce v její historii,“ doplňuje Pavel Müller. Podle něj stojí za tímto nárůstem jak rozšíření portfolia, tak zvýšení sledovanosti zastupovaných stanic. Tematické stanice z našeho portfolia osloví každý měsíc přes 5,3 milionů diváků starších 4 let. [2]

„Podle našich údajů se při pohledu na vývoj sledovanosti měřených TV stanic zvyšuje především zájem o filmové a seriálové TV stanice. Podíl na sledovanosti některých z těchto tematických stanic vzrostl za poslední rok i dvojnásobně. TV stanice AMC, AXN, CS Film, Film+, FilmBox a JOJ Cinema, které najdou čeští diváci jen u placených operátorů, společně měsíčně osloví 2,3 milionů lidí,” uvádí Pavel Müller. Obdobně roste také televizní sledovanost dokumentárních stanic, přičemž CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum společně každý měsíc osloví 1,9 milionu diváků. [3]


[1] Glance – Mediametrie, One TV Year in the World, 2019

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, H1 2020, Share, CS 15–69, Reach 000, CS 4+

[3] Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, H1 2020, Reach 000, CS 4+

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Tři čtvrtiny trhu placené TV ovládají 4 velcí hráči

Počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím některého z placených operátorů, se u nás již několik let drží na obdobné úrovni. Výjimkou nebyl ani loňský rok, což potvrzují i aktuální výsledky našeho výzkumu atmedia index, který realizujeme každé tři měsíce. Výzkum…

#cislotydne: Únor 2024

Letošní únor byl shovívavý a daroval nám jeden den navíc. To nás rozhodně potěšilo, protože jinak bychom do něj všechny novinky asi nevměstnali. Tou hlavní je, že rodinu našich tematických stanic brzy rozšíří Warner TV – nová filmová a seriálová…

Budeme prodávat reklamní prostor na Warner TV

Očekávanou filmovou a seriálovou televizní stanici Warner TV z portfolia Warner Bros. Discovery budeme na českém trhu od 2. dubna, kdy zahájí vysílání, obchodně zastupovat. Od stejného data bude stanice Warner TV zapojena rovněž do oficiálního měření televizní sledovanosti, což nám…
Nahoru