Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Počet českých domácností, které platí za příjem televizního vysílání, neustále roste. Již 50 % z nich má jako hlavní zdroj televizního vysílání některou z platforem placené televize. Z výsledků Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací, na něž jsme upozornili, vyplývá, že 21,3 % českých domácností využívá satelitní televizi, 15,5 % kabelovou televizi a 13,0 % IPTV. Narůstá rovněž zájem o tematické televizní stanice.

„Zvýšení počtu domácností s placenou televizí může souviset s přechodem z DVB–T na DVB–T2. V souvislosti s ním se Češi rozhodují, zda si zakoupí set-top-box, nebo novou televizi, a zda budou nadále sledovat jen volně šířené televizní stanice, či dají přednost nabídce některého z operátorů placené televize,” vysvětluje Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti.

Z posledních dostupných výsledků Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací za období od 3. čtvrtletí 2019 do 1. čtvrtletí 2020 vyplývá, že počet českých domácností, které sledují převážně televizní stanice šířené volně, tak klesl na 50 %. Stále je však vyšší než v okolních státech, kde dominuje placená televize. Například v Německu sleduje televizní stanice prostřednictvím satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů 98 % domácností, v Rakousku je to 94 % a na Slovensku 88 %. Z okolních zemí se České republice nejvíce blíží Polsko, kde má placenou televizi 64 % domácností. [1]

Infografiku najdete také ZDE

S nárůstem počtu domácností, které využívají placenou televizi, se mezi diváky zvyšuje i zájem o tematické televizní stanice. Ten zaznamenala také naše společnost, v jejímž portfoliu jsou převážně TV stanice zapojené do oficiálního elektronického měření sledovanosti. Celé tři čtvrtiny těchto stanic najdou diváci pouze v nabídce placených operátorů. „Náš podíl vzrostl za poslední rok o 16 %. Nyní dosahuje průměrně 4,5 % v cílové skupině diváků od 15–69 let, což je nejvíce v její historii,“ doplňuje Pavel Müller. Podle něj stojí za tímto nárůstem jak rozšíření portfolia, tak zvýšení sledovanosti zastupovaných stanic. Tematické stanice z našeho portfolia osloví každý měsíc přes 5,3 milionů diváků starších 4 let. [2]

„Podle našich údajů se při pohledu na vývoj sledovanosti měřených TV stanic zvyšuje především zájem o filmové a seriálové TV stanice. Podíl na sledovanosti některých z těchto tematických stanic vzrostl za poslední rok i dvojnásobně. TV stanice AMC, AXN, CS Film, Film+, FilmBox a JOJ Cinema, které najdou čeští diváci jen u placených operátorů, společně měsíčně osloví 2,3 milionů lidí,” uvádí Pavel Müller. Obdobně roste také televizní sledovanost dokumentárních stanic, přičemž CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum společně každý měsíc osloví 1,9 milionu diváků. [3]


[1] Glance – Mediametrie, One TV Year in the World, 2019

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, H1 2020, Share, CS 15–69, Reach 000, CS 4+

[3] Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, H1 2020, Reach 000, CS 4+

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…

V hlavní roli televizor: velká obrazovka doma stále slouží hlavně ke sledování TV obsahu

Televizor se díky připojení k internetu stává multimediálním centrem domácnosti, a přestože roste jeho využívání ke sledování VoD služeb, YouTube či hraní her, zůstává dominantní aktivitou napříč všemi věkovými skupinami sledování klasické televize. Vyplývá to z oficiálních dat o televizní…
Nahoru