Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Uvádíme druhou část rozhovoru s Jamiem Cookem ze společnosti Warner Bros. Discovery. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou expert talks, s ním vedla Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia. Série rozhovorů vznikla v reakci na spuštění první volně šířené TV stanice z portfolia Warner Bros. Discovery v České republice. Filmový a seriálový kanál Warner TV zahájil vysílání 2. dubna letošního roku a od té doby oslovuje měsíčně v průměru více než 800 tisíc českých televizních diváků.

V druhé části rozhovoru prozrazuje Jamie Cooke, že se jeho týmu podařilo spustit Warner TV již po zhruba šesti měsících od finálního odsouhlasení založení nové TV stanice na českém TV trhu. Nový volně šířený kanál vysílá zejména filmy a seriály z produkce Warner Bros. Discovery, přičemž výběr konkrétních titulů podléhá řadě proměnných. „Velkou a stále důležitou součástí našeho podnikání je licencování našeho obsahu třetím stranám,“ popisuje Jamie Cooke s tím, že si společnost musí umět spočítat, zda se vyplatí umístit konkrétní titul například na volně šířený TV kanál, nebo je pro ni výhodnější prodat licenci jiné TV skupině. I z tohoto důvodu zatím diváci Warner TV neuvidí nejznámější seriály jako například Teorii velkého třesku.

Warner TV svým divákům zatím nenabízí ani lokální obsah z produkce původní HBO, kam patří diváky i kritiky oceňované tituly Terapie, Pustina nebo Hořící keř. „Nemyslím si, že lokální obsah je automaticky tahounem sledovanosti,“ tvrdí Jamie Cooke s tím, že na nové TV stanici nechce provádět větší programové změny v době, kdy si její diváci teprve zvykají na stávající programové schéma a kdy TV stanice vysílá jen několik měsíců, navíc v době tzv. supersportovního roku. „Realistickým cílem je 1% podíl na sledovanosti, což by byl dobrý výchozí bod,“ vyjadřuje se Jamie Cooke ke sledovanosti Warner TV s tím, že tento TV kanál nebude nikdy soupeřit s velkými komerčními TV stanicemi, ať už z pohledu produkovaného obsahu nebo reklamních příjmů.

Nad spuštěním volně šířené TV stanice v České republice jste začali přemýšlet před zhruba deseti lety. Posuňme se nyní k momentu, kdy jste se finálně rozhodli spustit Warner TV. Jak dlouho trval proces od finálního rozhodnutí k samotnému spuštění?

Nevím, zda šlo o rekord, ale od finálního rozhodnutí po samotné spuštění TV stanice uběhlo přibližně pouze šest měsíců. Za takto rychlým procesem stálo obchodní hledisko. Kdybychom to nestihli takto brzy, museli bychom čekat do dalšího roku.

Warner TV nyní vysílá převážně filmy a seriály z rozsáhlé knihovny obsahu Warner Bros. Discovery. Jak vybíráte tituly vysílané na této TV stanici?

Existují různé úrovně tohoto procesu. Velkou a stále důležitou součástí našeho podnikání je licencování obsahu třetím stranám. Výchozím bodem pro výběr obsahu je otázka, jak vyvážíme to, co můžeme umístit na TV stanici, a to, co potřebujeme licencovat. Řešili jsme, jaký obsah je dostupný a jak vyvážit příjmy z různých částí našeho podnikání. To bylo samozřejmě určité omezení, ovšem opodstatněné. Potom do procesu vstupuje výzkum – zkoumáme, co se děje na trhu a jestli jsou na něm určité mezery v poptávce. Díváte se také na jiné trhy a jaký obsah funguje tam. A nakonec prostě zkusíte své štěstí. Spustíte TV stanici a sledujete, co se stane.

Jste v tuto chvíli spokojeni se současným programovým schématem?

Abych byl upřímný, nejsem si zcela jistý. Myslím, že mnohem lepší představu budeme mít až za několik měsíců. Léto skončilo, sportovní akce jsou za námi, lidé se vracejí ke svému rutinnímu životu, začíná být chladno, dříve se stmívá. Lidé tedy budou sledovat TV více.

Dostávám řadu otázek, kdy začne Warner TV vysílat Teorii velkého třesku nebo jiný podobně známý seriál. Dočkáme se na Warner TV některého z těchto známých seriálů?

Pro náš obsah hledáme nejvhodnější místo, kde oslovíme nejvíce diváků a vygenerujeme největší příjmy. Jakékoliv rozhodnutí ohledně obsahu děláme právě na tomto principu. Pokud uvidíme, že je na volně šířené TV stanici poptávka po konkrétním pořadu, prozkoumáme, zda je to pro nás z tohoto pohledu správná cesta. V tuto chvíli ovšem chceme především stabilizovat sledovanost a nechat diváky, aby si zvykli na náš obsah. Až potom můžeme začít přemýšlet o nějakých změnách.

Český televizní divák je specifický tím, že rád sleduje lokální obsah. Zhruba 50 % celkové TV sledovanosti tvoří lokální pořady. Tím, že jste spojili obě společnosti, máte k dispozici velké množství lokálního obsahu z produkce HBO, který je pro české diváky velmi atraktivní. Jde například o Terapii, Pustinu, Hořící keř, což jsou velmi atraktivní tituly. Objeví se tento obsah na Warner TV?

Je to zcela určitě něco, co potřebujeme vyhodnotit. V Česku a dalších zemích jsme na konci minulého roku testovali, jak funguje tento lokální obsah na placených TV stanicích, například na Discovery Channel. Dle mého názoru nemůžeme jednoduše říct, že je lokální obsah automaticky tahounem sledovanosti. Takhle snadné to není. Záleží totiž na profilu dané TV stanice. Na základě těchto testů jsme upřímně neviděli, že by lokální obsah přinášel Discovery Channel skvělé výsledky. Hovoříme totiž o zcela jiném publiku.

Navíc diváky Warner TV ještě neznáme natolik, abychom mohli říct, že když použijeme lokální tvorbu z HBO, přinese nám lepší výsledky než dosavadní filmy. Potřebujeme přemýšlet spíše o tom, kdo jsou diváci naší TV stanice a od toho se odrazit. Potom se můžeme ptát, zda bude určitý obsah fungovat nebo ne. Navíc nikdy nebudeme soupeřit s velkými volně šířenými TV stanicemi na poli produkovaného obsahu nebo na poli reklamních příjmů. Z tohoto pohledu je nakonec možná nejlepším rozhodnutím říct – takhle my to neděláme, necílíme na vaše publikum, ale na jiný segment diváků.

Jak by měl vypadat ideální divák Warner TV?

Můj instinkt mi říká, že stavíme TV stanici dobře, když cílíme na všechny dospělé diváky. Určité demografické skupiny pak můžeme oslovovat v různých částech dne. Nemyslím si, že je zde prostor pro výrazně mužský nebo ženský kanál. Nejsem si ani jistý TV stanicí, která by cílila na výrazně mladší publikum, které je obecně těžké zasáhnout. Za mě je lepší zaměřit se na širší publikum, možná s mírným zaměřením na ženy a tzv. společné sledování. Jít cestou úzce zaměřeného kanálu za mě není cesta, minimálně ne na českém trhu.

Jaké jsou vaše cíle z pohledu sledovanosti?

Myslím, že realistickým cílem je 1% podíl na sledovanosti, což by byl dobrý výchozí bod. Pokud bychom chtěli tuto hranici překročit, museli bychom investovat mnohem více do lokální produkce a marketingu.


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…

#cislotydne: Říjen 2024

Nezastavujeme, máme zpoždění! Alespoň tedy s naším pravidelným souhrnem za uplynulý měsíc. V říjnu a začátkem listopadu se toho u nás totiž událo tolik, že jsme nestíhali odbavovat věci. Tak především jsme byli v minulém týdnu partnery největší marketingové konference…

Představili jsme obchodní politiku pro příští rok, TV reklamu zdražíme o 15 až 20 %

Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů. „Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8…
Nahoru