Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Naše mediální zastupitelství prodalo za první pololetí letošního roku o 49 % více GRPů než za stejné období v loňském roce. Výrazný nárůst souvisí s vyšší poptávkou po televizní reklamě i vyšší sledovaností tematických televizních stanic, které za prvních šest měsíců dosáhly podílu na sledovanosti ve výši 5,25 %.

Za první pololetí letošního roku naše mediální zastupitelství prodalo historicky největší objem televizní reklamy. Meziročně jde o bezmála padesátiprocentní nárůst. „Poptávka po televizní reklamě je v posledních měsících skutečně vysoká. Po výrazném propadu v dubnu a květnu loňského roku se poptávka každý měsíc zvyšovala a od podzimu jsou naše tematické televizní stanice téměř vyprodané,“ popisuje Michaela Vasilová, Managing Director naší společnosti a doplňuje: „Věřím, že i v následujících měsících zůstane na takto vysokých hodnotách.“

Vyšší podíl na sledovanosti a větší reklamní prostor

Vysoké poptávce po televizní reklamě jsme dokázali vyhovět díky nárůstu podílu na sledovanosti. Tematické televizní stanice obchodně zastupované naší společností v letošním roce pravidelně každý měsíc překračují 5% hranici podílu na sledovanosti v CS 15–69. Za celé první pololetí byl podíl na sledovanosti 5,25 %, což je meziročně o 16 % více.[1]Za nárůstem podílu na sledovanosti stojí jak rozšíření portfolia o Televizi Seznam na začátku roku, tak rostoucí zájem o tematické televizní stanice. A právě stabilní podíl na sledovanosti nad 5 % nám umožňuje nabízet zadavatelům televizní reklamy větší prostor pro jejich kampaně než v předchozích letech,“ vysvětluje Michaela Vasilová. Současně dodává, že se Atmedia bude i nadále soustředit na rozšiřování svého portfolia s cílem poskytnout klientům ještě větší reklamní prostor.

V letošním roce na českém trhu obchodně zastupujeme 28 tematických televizních stanic, z nichž 23 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Nejvyššího podílu na sledovanosti letos dosáhly televizní stanice JOJ Family, Televize Seznam a FilmBox. Některým kanálům se podařilo ve srovnání s minulým rokem až zdvojnásobit podíl na sledovanosti. Nejvyššího meziročního nárůstu dosahují stanice Sport 2, Televize Seznam, Film+ nebo Rebel. „K vyššímu podílu na sledovanosti nám pomohl také návrat sportu na televizní obrazovky. Na Sport 1 a Sport 2 diváci od března sledují letošní sezónu Formule 1, na Eurosport 1 patřily k nejsledovanějším událostem především grandslamové turnaje – jen Roland Garros oslovil téměř 600 tisíc fanoušků,“ dodává na závěr Michaela Vasilová.[2]

Infografiku v plném rozlišení najdete zde

[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 1. pololetí 2020, 1. pololetí 2021, Share, CS 15–69, v roce 2020 počítána Atmedia společně s AMC Networks, v roce 2021 počítána Atmedia společně s AMC Networks a Seznam.cz TV

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 30. 05. – 13. 06. 2021, Reach, CS 4+, premiéry a reprízy


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

#cislotydne: Duben 2024

Návraty z březnových cest jsme zvládli bez většího jet lagu, a tak jsme se v dubnu mohli zaměřit více na český televizní rybníček. Do toho jsme hned v úvodu měsíce hodili pořádnou štiku v podobě Obchodní nabídky na letošní rok.…

Tři pětiny z celkové sledovanosti patří lokálnímu obsahu

Sledovanost jednotlivých televizních kanálů je stále více ovlivňována lokálním obsahem. Stoupající zájem o lokální tvorbu je patrný napříč všemi věkovými skupinami diváků. Mezi nejoblíbenější žánry přitom patří filmy, seriály a zábavní pořady. „Lokální obsah je mezi českými televizními diváky dlouhodobě…

#cislotydne: Březen 2024

Březnový souhrn bychom klidně mohli pojmout jako cestopis. Začali jsme španělským Madridem, kde jsme se pod zasněženými horami a již pěkně silnými slunečními paprsky zúčastnili konference EGTA. Řešila se zejména budoucnost měření televizního obsahu a jak data z nových zdrojů…
Nahoru