Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Červenec a srpen jsou z hlediska televizní sledovanosti a chování televizních diváků specifickým obdobím, během nějž pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti tematické televizní stanice. Týká se to především těch filmových, seriálových a dětských.

Období letních prázdnin je specifická sezóna. Teplé počasí, čerpání dovolené a častější pobyt venku – to vše vede k obecně menší konzumaci médií. Čas trávený sledováním televize je oproti zbytku roku nižší v průměru o 22 %,“ poukazuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti, která na českém televizním trhu obchodně zastupuje 30 tematických kanálů, z nichž 25 je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti.[1]

Pavel Müller upozorňuje, že právě během prázdninových měsíců se více daří tematickým televizním stanicím. „Diváci tematických kanálů jsou často jejich věrnými diváky, kteří své oblíbené pořady sledují i během letních prázdnin. Velké televizní stanice navíc v létě kvůli nižší televizní sledovanosti nasazují prázdninové programové schéma, z čehož tematické stanice rovněž těží.“ Vyšší zájem o tematické televizní stanice v průběhu prázdninových měsíců potvrzují výsledky našeho mediálního zastupitelství. V červenci a srpnu jsme dosáhli na průměrný podíl na sledovanosti ve výši 5,3 % v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let a 5,9 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let. Oproti prvnímu pololetí letošního roku jde o nárůst o 10 %, respektive 27 %.[2]

Tematické kanály z našeho portfolia mají v červenci a srpnu vyšší podíl na sledovanosti s téměř železnou pravidelností,“ tvrdí Pavel Müller. Za posledních pět let měla naše skupina během července a srpna v průměru o 13 % vyšší podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let ve srovnání s prvními šesti měsíci v roce. V cílové skupině diváků ve věku 4–14 let dosáhlo průměrné navýšení dokonce na 25 %.[3]

Největší zastoupení v našem portfoliu mají filmové a seriálové kanály, následuje skupina dokumentárních, sportovních a dětských televizních stanic. Často jde o lokalizované kanály nadnárodních značek, jako jsou AMC, Disney nebo Warner Bros. Discovery. Celé portfolio tematických televizních stanic Atmedia pak oslovilo v průběhu července a srpna letošního roku 6 milionů diváků ve věku 4+, což je 63 % celého televizního publika v České republice.[4]

V létě se pravidelně daří především dětským a filmovým kanálům

Pomyslným vítězem letních prázdnin jsou dětské televizní stanice, které pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti,“tvrdí Pavel Müller a dokládá to čísly za letošní červenec a srpen, kdy Cartoon Network, Disney Channel a Minimax z našeho portfolia navýšily společně svůj podíl na sledovanosti v porovnání s prvním pololetím o 30 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let.[5]

Podobně jako dětským kanálům se během července a srpna pravidelně daří také filmovým a seriálovým televizním stanicím. Celkový podíl na sledovanosti kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, FilmBox Stars, Film+ a JOJ Cinema byl o letních prázdninách v porovnání s prvními šesti měsíci v roce vyšší o 18 % v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let. Dařilo se především televizní stanici FilmBox, která potvrdila svoji pozici největšího placeného filmového kanálu na českém trhu.[6]

Větší zájem televizních diváků o filmy a seriály během letních prázdnin je každoročním trendem. Na celkovém čase tráveném sledováním televize se filmy a seriály v červenci a srpnu podílejí z více než 50 %,“ podotýká Pavel Müller a dodává, že od ledna do června je tento podíl vždy nižší, v průměru o 5 %. Naopak zábavné pořady typu reality show jsou podle něj v létě vyhledávané méně, což je samozřejmě dáno i prázdninových schématem televizních stanic.[7]


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2017–2021, ATS / den, CS 15–69

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2022, Share, CS 15–69, 4–14, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2018–2022, Share, CS 15–69, 4–14, od roku 2019 Atmedia + AMC Networks, od roku 2021 Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 07–08/2022, Reach 000, Reach, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2022, Share, CS 4–14

[6] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2022, Share, CS 15–69

[7] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2018–2022, ATS, CS 15–69, dle programového typu


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Tři čtvrtiny trhu placené TV ovládají 4 velcí hráči

Počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím některého z placených operátorů, se u nás již několik let drží na obdobné úrovni. Výjimkou nebyl ani loňský rok, což potvrzují i aktuální výsledky našeho výzkumu atmedia index, který realizujeme každé tři měsíce. Výzkum…

#cislotydne: Únor 2024

Letošní únor byl shovívavý a daroval nám jeden den navíc. To nás rozhodně potěšilo, protože jinak bychom do něj všechny novinky asi nevměstnali. Tou hlavní je, že rodinu našich tematických stanic brzy rozšíří Warner TV – nová filmová a seriálová…

Budeme prodávat reklamní prostor na Warner TV

Očekávanou filmovou a seriálovou televizní stanici Warner TV z portfolia Warner Bros. Discovery budeme na českém trhu od 2. dubna, kdy zahájí vysílání, obchodně zastupovat. Od stejného data bude stanice Warner TV zapojena rovněž do oficiálního měření televizní sledovanosti, což nám…
Nahoru