Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Na českém trhu v současnosti působí 25 měřených televizních stanic, které mohou diváci sledovat pouze u některého z operátorů placené televize. V loňském roce skupina placených stanic dosáhla na 3,6 % podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–69 let. Měsíčně společně oslovily v průměru 3,5 milionu televizních diváků starších čtyř let, kteří jejich sledováním trávili v průměru 1 hodinu a 19 minut denně.[1]

Počet placených televizních stanic, které mohou diváci sledovat pouze prostřednictvím některého z operátorů placené televize (satelitní, kabelová, IPTV) a které jsou zároveň zapojeny do oficiálního měření televizní sledovanosti, se v posledních letech výrazně zvýšil. Zatímco v roce 2017 jich bylo celkem 15 a jejich podíl na sledovanosti dosahoval 1,7 % v cílové skupině 15–69, v loňském roce jich na našem trhu působilo 25 a jejich podíl na sledovanosti vzrostl na 3,6 %.[2] Za tímto nárůstem stojí nejen větší počet měřených televizních stanic, ale také jejich rostoucí obliba mezi televizními diváky. Zatímco se počet televizních stanic za posledních pět let zvýšil o 67 %, podíl na sledovanosti skupiny placených kanálů vzrostl o 107 %.

Podíl na sledovanosti placených kanálů bude ve skutečnosti ještě vyšší. Řada z nich totiž není zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti. Skupina tzv. ostatních televizních stanic, tedy těch, které nejsou měřené, měla loni 5,5% podíl na sledovanosti, před pěti lety to bylo 5,7 %. A většina z těchto tzv. ostatních televizních stanic jsou právě placené kanály. Jejich celkový podíl na sledovanosti tak bude někde kolem 8 %,“ přibližuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing v naší společnosti, která na českém trhu obchodně zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.[3]

Jedním z důvodů, který stojí za rostoucím podílem na sledovanosti placených kanálů, je větší počet domácností přijímajících televizní vysílání prostřednictvím některého z operátorů placené televize. „S tím, jak roste počet televizních domácností s placenou televizí, roste také počet diváků, kteří mohou sledovat a sledují placené kanály,“ vysvětluje Pavel Müller. Zatímco v roce 2017 využívalo jako hlavní způsob příjmu televizního vysílání kabelovou nebo satelitní televizi či IPTV 49 % českých televizních domácností, v loňském roce to bylo již 54 % z nich. V posledních letech roste výrazně především IPTV, kterou využívá již 22 % televizních domácností.[4]

Minulý rok se dařilo dokumentárním a sportovním stanicím

Z placených televizních stanic se minulý rok dařilo například dokumentárním a sportovním. „Televizním stanicím CS History, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum, které obchodně v Atmedia zastupujeme, vzrostl meziročně podíl na sledovanosti celkem o 9 %,“ ukazuje na konkrétním příkladě Pavel Müller. Návrat sportovních událostí po covidovém roce 2020 zvýšil zájem také o sportovní placené kanály. Podíl na sledovanosti skupiny televizních stanic Eurosport 1, Sport 1 a Sport 2 vzrostl loni meziročně o 10 % v cílové skupině 15–69 let. O jednotky procent rostla také skupina filmových a seriálových stanic.[5]

Naše společnost má ve svém portfoliu celkem 26 měřených televizních stanic, přičemž 21 z nich je pouze v nabídce operátorů placené televize a 5 vysílá také v terestrických sítích DVB–T2. Minulý rok celá skupina dosáhla 5,1% podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–69 let a měsíčně oslovila v průměru 5,8 milionů diváků starších čtyř let.[6]


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2021, Share, Reach 000, ATS-R, CS 15–69, 4+

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2017, 2021, Share, CS 15–69

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2017, 2021, Share, CS 15–69

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Kontinuální výzkum, 2017, 2021, Hlavní způsob příjmu TV vysílání v domácnosti

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2020–2021, Share, CS 15–69

[6] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2021, Share, Reach 000, CS 15–69, 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Nově prodáváme reklamní prostor na SPORTY TV

Od 1. září zařadíme do svého portfolia tematických televizních stanic bezplatnou sportovní stanici SPORTY TV, která rozšíří nabídku stanic v obchodních balíčcích atmax, atadults a atchoice. Zároveň bude od stejného data zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti, což společnosti nám…

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…
Nahoru