Váš partner ve světě tematických televizí

Tematické televizní stanice se během prázdnin těšily velkému zájmu, a to i přes to, že obecně Češi v letních měsících sledují televizi méně. „Diváci tematických televizních stanic tvoří specifickou skupinu, která často vyhledává konkrétní obsah a je svým televizním stanicím věrná i v průběhu letních prázdnin. Navíc velké televizní stanice v létě nasazují prázdninové programové schéma, z čehož rovněž těží tematické stanice a právě v tomto období vykazují nejvyšší podíl na sledovanosti z celého roku,” vysvětluje Michaela Vasilová, Managing Director naší společnosti.

Také naše společnost, která v České republice obchodně zastupuje 29 tematických televizních stanic, zaznamenala v červenci a srpnu rekordní podíly na sledovanosti. V červenci poprvé ve své historii překonala 5% hranici podílu na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let a v srpnu tento podíl potvrdila, když dosáhla celkového podílu na sledovanosti ve výši 5,3 %. Meziročně je to o 13 % více.[1] Celkem v průběhu letních prázdnin oslovily tematické televizní stanice v našem portfoliu 5,7 milionu diváků ve věku 4+. [2]

Infografiku najdete také ZDE

Rostly dokumentární, filmové, sportovní i dětské televizní stanice

Nejvíce přály letní prázdniny dětským tematickým stanicím. V porovnání s prvním pololetím letošního roku společně navýšily Cartoon Network, Disney Channel a Minimax svůj podíl na sledovanosti o 61 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let.[3] Vyšší podíl na sledovanosti zaznamenaly v červenci a srpnu rovněž dokumentární, filmové a seriálové stanice z portfolia našeho mediálního zastupitelství. „Lidé o letních prázdninách samozřejmě tráví více času venku v přírodě, ovšem sledují i televizi. Večer si rádi pustí zajímavý film, dokument či oblíbený seriál. V České republice jsou populární především české a československé filmy, ale na tematických televizních stanicích mají úspěch také hollywoodské filmy,” uvádí Michaela Vasilová.

Návrat hlásí rovněž sportovní televizní stanice, které v době celostátní karantény nemohly vysílat přímé přenosy sportovních událostí. V létě byla například zahájena letošní sezóna Formule 1, kterou vysílá Sport 1 a Sport 2. „Vysoká sledovanost přímých sportovních přenosů ukazuje, že se diváci po delší pauze již těšili na přenosy svých oblíbených sportů,” dodává Michaela Vasilová.


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–03, 08/2019, 08/2020, Share, CS 15–69

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 07–08/2020, Reach 000, CS 4+

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–03, 01–06/2020, 07–08/2020, Share, CS 4–14

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Přichází další fáze streamovací války. Co na to český trh?

Netflix, HBO Max, Amazon Prime, Disney+, Apple TV+, Discovery+, Paramount+ a další. Služeb nabízejících videa na vyžádání je stále víc, přičemž jednotliví hráči na trhu se snaží zvýšit počet předplatitelů a udržet si ty stávající. Streamovací válka, o které se…

#cislotydne: Květen 2021

Nejvhodnějším úborem pro květnovou degustaci na zahrádkách byly bunda a čepice. Teď už se ale blýská na lepší časy a spolu s restauracemi se otevřelo také teplejší počasí. Ještě než vyrazíte ven, přečtěte si náš souhrn čísel týdne za květen.…

Živý sport se opět vrací na televizní obrazovky

Minulý rok byl pro sportovní svět náročný. Kvůli pandemii koronaviru byla pozastavena řada domácích i světových soutěží, posunula se Olympiáda v Tokiu a některé eventy byly dokonce zrušeny úplně. Letos už je situace jiná. Většina sportovních událostí se vrací a…
Nahoru