Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla především celosvětová pandemie onemocnění covid-19 a navazující vládní opatření proti jeho šíření, jež vedly k tomu, že lidé trávili mnohem více času doma. Patrný byl nárůst sledovanosti napříč všemi věkovými skupinami diváků včetně těch nejmladších ve věku 4–14 let.

Z okolních států vzrostla televizní sledovanost nejvíce na Slovensku, a to meziročně o 8 %. „Ke stejnému meziročnímu nárůstu došlo také v České republice, ale zatímco u slovenských diváků se zvýšil průměrný čas před televizními obrazovkami na 4 hodiny a 17 minut denně, Češi trávili se svými oblíbenými pořady v průměru 3 hodiny a 41 minut,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti. [1]

Největšími televizními fanoušky ve středoevropském regionu jsou ovšem obyvatelé Maďarska. Již v roce 2019, který nebyl poznamenán celosvětovou pandemií, trávili sledováním televize v průměru 4 hodiny a 39 minut, v loňském roce to již bylo bezmála 5 hodin. Naopak nejméně ze všech středoevropských zemích vzrostla v tomto období televizní sledovanost v Polsku, kde došlo k meziročnímu nárůstu o 2 %. Přesto však trávili obyvatelé Polska sledováním televize více času než jejich čeští sousedé, v průměru 4 hodiny a 23 minut denně. [2]

Infografiku najdete také ZDE

Televize přilákala diváky všech věkových skupin

Televizní sledovanost rostla vloni jak v České republice, tak v okolních státech napříč všemi věkovými skupinami diváků. Zatímco v Polsku došlo k nárůstu především u nejstarších diváků nad 55 let, u nás rostla sledovanost nejvíce u diváků ve středním věku. Pro téměř všechny státy ovšem platilo, že v v televizi hledaly společníka mnohem častěji děti. Televize tak jasně ukázala, že umí oslovit i nejmladší generace. Například v České republice vzrostla televizní sledovanost u dětí ve věku 4–14 let o 6 %. Ještě výraznější nárůst zaznamenalo Slovensko, kde došlo k 12% nárůstu a dětští diváci trávili sledováním televize v průměru 2 hodiny a 50 minut denně. Přibližně stejnou dobu trávily před televizními obrazovkami také děti v Maďarsku. [3]

Nárůst zaznamenaly také tematické televizní stanice

Vedle zpravodajských pořadů, se kterými trávili televizní diváci v předchozím roce mnohem více času, neboť jim poskytovaly nové informace o celosvětové pandemii a přijatých vládních opatřeních, se zvýšenému zájmu těšily také tematické stanice zaměřené na filmy, seriály nebo dokumenty. Například sledovanost placených filmových a seriálových kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema vzrostla meziročně o 42 %. Podobně tomu bylo také u dokumentární stanic CS History, CS Mystery, National Geographic nebo Spektrum. [4]

Nárůst zájmu o tematické televizní stanice pozorujeme již delší dobu. Vedle rozšíření portfolia stojí právě tento nárůst zájmu za zvýšením podílu na sledovanosti celé skupiny Atmedia. V roce 2020 jsme dosáhli na 4,6% podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let. Letos dosahujeme již 5% podílu, který plánujeme udržet po celý rok,“ upřesňuje Pavel Müller. [5]


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+; PMT / Kantar, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+

[2] Nielsen Közönségmérés, Živě, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+; Nielsen Audience Measurement (data poskytl: TVP), Živě + TS0–2, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4–14; PMT / Kantar, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4–14; Nielsen Közönségmérés, Živě, 2019, 2020, ATS / den, CS 4–17

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019, 2020, Rating, CS 4+

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2020, Share, CS 15–69, od ledna 2021 počítáno včetně Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Tři čtvrtiny trhu placené TV ovládají 4 velcí hráči

Počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím některého z placených operátorů, se u nás již několik let drží na obdobné úrovni. Výjimkou nebyl ani loňský rok, což potvrzují i aktuální výsledky našeho výzkumu atmedia index, který realizujeme každé tři měsíce. Výzkum…

#cislotydne: Únor 2024

Letošní únor byl shovívavý a daroval nám jeden den navíc. To nás rozhodně potěšilo, protože jinak bychom do něj všechny novinky asi nevměstnali. Tou hlavní je, že rodinu našich tematických stanic brzy rozšíří Warner TV – nová filmová a seriálová…

Budeme prodávat reklamní prostor na Warner TV

Očekávanou filmovou a seriálovou televizní stanici Warner TV z portfolia Warner Bros. Discovery budeme na českém trhu od 2. dubna, kdy zahájí vysílání, obchodně zastupovat. Od stejného data bude stanice Warner TV zapojena rovněž do oficiálního měření televizní sledovanosti, což nám…
Nahoru