Váš partner ve světě tematických televizí

Zejména poslední čtvrtletí roku 2016 se mediálnímu zastupitelství Atmedia vydařilo – celodenní podíl na publiku dosáhnul 3,5 % a v hlavním vysílacím čase přibyla téměř pětina diváků ve věku 15–54 let. Díky nové obchodní měně VOSDAL získala společnost Atmedia 1,2 % GRPs navíc, odloženou sledovanost využívají zejména diváci filmových stanic. Novinkou pro letošní rok je možnost inzerovat kampaně využitím platformy HbbTV.

V cílové skupině 15+ dosáhlo zastupitelství Atmedia v roce 2016 průměrného podílu na sledovanosti 3,1 %, mezi diváky 15–54 pak 2,4 %. Na úspěších se podílelo hned několik skupin tematických stanic – meziročně o 36 % vyšší sledovanost zaznamenaly dokumentární televize, podobný úspěch měly filmové stanice. Sportovní stanice pak přilákaly o 15 % více diváků než před rokem. Růst zmíněných televizí podpořil příchod filmového programu JOJ Cinema a rodinné televize JOJ Family. 

Tematické stanice Atmedia nejvíce rostly v posledním čtvrtletí, přičemž v cílové skupině 15+ dosáhly share 3,5 %. Mimořádně úspěšné byly také mezi diváky ve věku 15–54, podíl na publiku byl 2,9 %, což značí meziroční nárůst 14 %. Zájem diváků se zvyšoval napříč celým dnem, výrazný nárůst sledovanosti si pak televize skupiny Atmedia připsaly v hlavním vysílacím čase (19–23 hodin). V posledním čtvrtletí roku 2016 se rating zvýšil meziročně o 17 %.

Významnou změnou se stalo zavedení nové obchodní měny VOSDAL, zatímco trhu vynesla 0,8 % GRPs navíc, společnosti Atmedia přinesla o 1,2 % GRPs navíc. Možnost odloženého sledování využívají především diváci filmových stanic, což Atmedia vyneslo o 5,0 % GRPs více.

V roce 2017 se součástí obchodní nabídky mediálního zastupitelství Atmedia stává možnost využít reklamního prostoru v rámci HbbTV kampaně. Moderní reklamní platforma umožňuje reklamním zadavatelům lépe seznámit s produktem atraktivní publikum tematických stanic. První testy se objevily už na jaře loňského roku, do úspěšného startu nového projektu se zapojilo sedm stanic z portfolia Atmedia.

S podzimem jsem velice spokojená, rovněž mě těší rostoucí sledovanost našich stanic a věřím, že v tomto směru budeme pokračovat,“ shrnuje rok 2016 Michaela Vasilová, Managing Director společnosti Atmedia, a dodává: „Obchodně úspěšný rok a narůstající poptávka po tematických stanicích je důkazem kvalitní obchodní nabídky a individuálního přístupu k zadavatelům.

Michaela Vasilová
Michaela Vasilová
Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

#cislotydne: Srpen 2021

Logisticky náročný prázdninový režim pro všechny rodiče skončil a děti se rozutekly do škol. Nejen dětem, ale také televizním stanicím zase začíná hlavní sezóna a u nás bude rozhodně na co koukat! Filmy, seriály, dokumenty, hudba nebo life-style jsou náš…

Kowalczyk z polské TVP: Televizní reklama zůstává nejefektivnějším nástrojem k oslovení velkého množství potenciálních zákazníků.

Přinášíme vám druhou část rozhovoru s Wojciechem Kowalczykem, zástupcem ředitele pro prodej reklamy v marketingovém oddělení polské veřejnoprávní televize TVP. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou Atmedia Insight: Expert Talks, s ním vedla Michaela Vasilová, Managing Director v naší společnosti. Wojciech…

Téměř polovinu času před televizními obrazovkami věnují Češi seriálům a filmům

Čeští televizní diváci trávili v prvním pololetí letošního roku před televizními obrazovkami v průměru 3 hodiny a 55 minut denně.[1] Nejčastěji v televizi sledovali seriály a filmy, jež tvořily téměř polovinu veškerého času tráveného před televizními obrazovkami. Celosvětová pandemie covid-19…
Nahoru