Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Prázdniny jsou tu, ale to nám nebrání Vám naservírovat čerstvý souhrn Čísel týdne. Digitalizace způsobila, že čeští diváci sledují stále více TV stanic, u kterých tráví delší dobu než dřív. A jak jistě víte, doba se zrychluje, takže se není čemu divit, že 30vteřinové spoty hlásí ústup. No a jak sledují televizi naši sousedé? Anténám zrovna nefandí. Mrkněte také na náš Linkedin, kde najdete další zajímavá čísla a články o světě televize. Tak pojďme na to!


#cislotydne22

Diváci sledují stále větší počet TV stanic. Zatímco před 10 lety stálo za 4/5 celkové sledovanosti 5 největších TV stanic, dnes se na takovém podílu na sledovanosti podílí již 14 TV stanic. Může za to především první vlna digitalizace, která otevřela trh novým stanicím. Uvidíme, jak bude vypadat tento graf po přechodu z DVB–T na DVB–T2.


#cislotydne23

Vše se zrychluje a ani televizní reklama nezůstává pozadu. Klasické 30vteřinové spoty jsou na ústupu a zadavatelům stačí nejčastěji 20 vteřin na to, aby diváky oslovili. A tak zatímco před 5 lety bylo 20vteřinových spotů 25 % a 30vteřinových spotů 38 %, dnes je situace opačná. Podívejte se v našem grafu, jak se trend vyvíjel.


#cislotydne24

Svět médií se mění, televize zůstává. Přestože za posledních 10 let přišly nové způsoby konzumace obsahu v podobě sociálních sítí, VOD služeb (videa na vyžádání) či online televizních projektů, TV jako stálice si drží svoji pozici. Co drží, stále ji vylepšuje! Češi ji totiž sledují už 3 hodiny a 45 minut denně. A to je o půl hodiny déle než před 10 lety. Využijte její síly a inzerujte, třeba u nás v Atmedia.  


#cislotydne25

Více než polovina Čechů přijímá TV signál bezplatně přes anténu. To je výrazně více než u našich sousedů. Drtivá většina Němců, Rakušanů a Slováků si za příjem TV stanic platí u některého ze satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů. Přiblížíme se našim sousedům po přechodu z DVB–T na DVB–T2? To zjistíme již v příštím roce…

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…

V hlavní roli televizor: velká obrazovka doma stále slouží hlavně ke sledování TV obsahu

Televizor se díky připojení k internetu stává multimediálním centrem domácnosti, a přestože roste jeho využívání ke sledování VoD služeb, YouTube či hraní her, zůstává dominantní aktivitou napříč všemi věkovými skupinami sledování klasické televize. Vyplývá to z oficiálních dat o televizní…
Nahoru