Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Prvního února uběhl rok od chvíle, kdy se definice oficiální televizní měny rozšířila – k živé sledovanosti se začala připočítávat tzv. „odložená sledovanost ‚nultého‘ dne“, která se někdy označuje též jako TS0, resp. VOSDAL. Zavedení nové měny přineslo Atmedia vyšší sledovanost a zejména více GRPs. Diváci zpětně nejčastěji sledují sportovní události, dokumentární pořady a filmovou/seriálovou tvorbu.

V roce 2016 tvořila odložená sledovanost mediálního zastupitelství Atmedia 1,1 % celkové sledovanosti. V tomto ohledu se drží sledovanost na průměru celkového televizního trhu, tedy 1,2 %. V portfoliu Atmedia z hlediska odloženého zhlédnutí pořadů vedou sportovní, dokumentární a filmové stanice – což kopíruje zahraniční trendy.

Typickým divákem tematických stanic Atmedia, který nejčastěji využívá možnosti odloženého zhlédnutí pořadu, je v produktivním věku 35–54 se socioekonomickým statusem „C“, se středoškolským, resp. vysokoškolským vzděláním a žijící ve městech nad 20 tisíc obyvatel. V této cílové skupině tvoří odložená sledovanost tematických stanic Atmedia dokonce 5,9 % z celkové sledovanosti, což je téměř dvojnásobek oproti celému televiznímu trhu. Nejvyššího podílu dosahuje odložená sledovanost u sportovních stanic, konkrétně 20,2 %.

Procentuální podíl odloženého sledování na celkové sledovanosti

Zatímco od února 2016 do konce ledna 2017 v CS 15+ přinesla nová měna trhu 0,8 % GRPs navíc, u Atmedia to bylo 1,1 %, resp. 3,5 % ve zmíněné cílové skupině aktivních diváků 35–54. „Opět jsme prokázali atraktivitu diváků stanic Atmedia, kteří se pečlivě zajímají o to, co sledují, a lépe si pamatují obchodní sdělení. Ještě větší radost mám z obchodního hlediska – významně jsme dokázali navýšit počet GRPs. Dokazuje to, že naši diváci zpravidla při zpětném sledování nepřeskakují reklamní sdělení,“ vyzdvihuje přínosy Iva Pantůčková, obchodní ředitelka společnosti Atmedia.

Informace o odložené sledovanosti je v rámci peoplemetrového projektu měřena od ledna 2013. Hlavní výhodou je fakt, že VOSDAL je uživatelům dat k dispozici hned druhý den ráno společně se živou sledovaností. Nová měna byla zavedena kvůli rostoucímu technologickému vývoji, stoupá totiž poptávka po využívání televizních archivů, k nimž mají přístup diváci pomocí řady platforem -od HbbTV, přes IPTV archiv, až po ruční nahrání pořadů.

V současném modelu se do sledovanosti započítávají jen pořady zhlédnuté ve stejný den, kdy běžela premiéra pořadu v televizi, přičemž nyní probíhají diskuze o začlenění odložené sledovanosti do oficiální televizní měny až o sedm dní od premiéry. V Evropě existuje zhruba 20 zemí, v nichž je odložená sledovanost součástí televizního měření. V USA podíl zpětného zhlédnutí neustále roste a nyní tvoří zhruba polovinu celkové sledovanosti.

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…

Jamie Cooke: „Nemyslím si, že lokální obsah je automaticky tahounem sledovanosti“

Uvádíme druhou část rozhovoru s Jamiem Cookem ze společnosti Warner Bros. Discovery. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou expert talks, s ním vedla Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia. Série rozhovorů vznikla v reakci na spuštění první…

#cislotydne: Říjen 2024

Nezastavujeme, máme zpoždění! Alespoň tedy s naším pravidelným souhrnem za uplynulý měsíc. V říjnu a začátkem listopadu se toho u nás totiž událo tolik, že jsme nestíhali odbavovat věci. Tak především jsme byli v minulém týdnu partnery největší marketingové konference…
Nahoru