Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Prvního února uběhl rok od chvíle, kdy se definice oficiální televizní měny rozšířila – k živé sledovanosti se začala připočítávat tzv. „odložená sledovanost ‚nultého‘ dne“, která se někdy označuje též jako TS0, resp. VOSDAL. Zavedení nové měny přineslo Atmedia vyšší sledovanost a zejména více GRPs. Diváci zpětně nejčastěji sledují sportovní události, dokumentární pořady a filmovou/seriálovou tvorbu.

V roce 2016 tvořila odložená sledovanost mediálního zastupitelství Atmedia 1,1 % celkové sledovanosti. V tomto ohledu se drží sledovanost na průměru celkového televizního trhu, tedy 1,2 %. V portfoliu Atmedia z hlediska odloženého zhlédnutí pořadů vedou sportovní, dokumentární a filmové stanice – což kopíruje zahraniční trendy.

Typickým divákem tematických stanic Atmedia, který nejčastěji využívá možnosti odloženého zhlédnutí pořadu, je v produktivním věku 35–54 se socioekonomickým statusem „C“, se středoškolským, resp. vysokoškolským vzděláním a žijící ve městech nad 20 tisíc obyvatel. V této cílové skupině tvoří odložená sledovanost tematických stanic Atmedia dokonce 5,9 % z celkové sledovanosti, což je téměř dvojnásobek oproti celému televiznímu trhu. Nejvyššího podílu dosahuje odložená sledovanost u sportovních stanic, konkrétně 20,2 %.

Procentuální podíl odloženého sledování na celkové sledovanosti

Zatímco od února 2016 do konce ledna 2017 v CS 15+ přinesla nová měna trhu 0,8 % GRPs navíc, u Atmedia to bylo 1,1 %, resp. 3,5 % ve zmíněné cílové skupině aktivních diváků 35–54. „Opět jsme prokázali atraktivitu diváků stanic Atmedia, kteří se pečlivě zajímají o to, co sledují, a lépe si pamatují obchodní sdělení. Ještě větší radost mám z obchodního hlediska – významně jsme dokázali navýšit počet GRPs. Dokazuje to, že naši diváci zpravidla při zpětném sledování nepřeskakují reklamní sdělení,“ vyzdvihuje přínosy Iva Pantůčková, obchodní ředitelka společnosti Atmedia.

Informace o odložené sledovanosti je v rámci peoplemetrového projektu měřena od ledna 2013. Hlavní výhodou je fakt, že VOSDAL je uživatelům dat k dispozici hned druhý den ráno společně se živou sledovaností. Nová měna byla zavedena kvůli rostoucímu technologickému vývoji, stoupá totiž poptávka po využívání televizních archivů, k nimž mají přístup diváci pomocí řady platforem -od HbbTV, přes IPTV archiv, až po ruční nahrání pořadů.

V současném modelu se do sledovanosti započítávají jen pořady zhlédnuté ve stejný den, kdy běžela premiéra pořadu v televizi, přičemž nyní probíhají diskuze o začlenění odložené sledovanosti do oficiální televizní měny až o sedm dní od premiéry. V Evropě existuje zhruba 20 zemí, v nichž je odložená sledovanost součástí televizního měření. V USA podíl zpětného zhlédnutí neustále roste a nyní tvoří zhruba polovinu celkové sledovanosti.

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Nově prodáváme reklamní prostor na SPORTY TV

Od 1. září zařadíme do svého portfolia tematických televizních stanic bezplatnou sportovní stanici SPORTY TV, která rozšíří nabídku stanic v obchodních balíčcích atmax, atadults a atchoice. Zároveň bude od stejného data zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti, což společnosti nám…

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…
Nahoru