Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Vánoce patří k nejoblíbenějším a z hlediska televizní sledovanosti také nejspecifičtějším dnům v roce. Češi mají vánoční svátky neodmyslitelně spojené se sledováním televize, ať už jde o vánoční pohádky nebo klasiky z české a československé kinematografie. „Televizi si během tří vánočních svátků, tedy na Štědrý den, Boží hod nebo na druhý svátek vánoční, zapíná 8,7 milionů Čechů starších čtyř let a jejím sledováním tráví v průměru více než 5,5 hodin denně,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing v naší společnosti, která na českém trhu zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.[1]

Vůbec nejvíce sledují Češi televizi na Štědrý den. V posledních třech letech si ji 24. prosince zapnulo v průměru přes 8 milionů Čechů, přičemž jejím sledováním trávili přes 6 hodin. „To je o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku. Ze Štědrého dne to dělá den s nejvyšší sledovaností v roce, a to s železnou pravidelností. Je to zároveň jediný den v roce, kdy televizní sledovanost překračuje 6 hodin,“ popisuje Pavel Müller s odkazem na oficiální elektronické měření televizní sledovanosti. Na dalších místech žebříčku se pravidelně umisťují i první svátek vánoční, druhý svátek vánoční a také poslední den v roce, tedy silvestr. [2]

Televizi sledují na Štědrý den více rodiny s dětmi

Sledování televize je oblíbenou aktivitou během vánočních svátků pro všechny věkové skupiny diváků včetně těch nejmladších. Například ze všech televizních diváků ve věku 15–24 let si v předchozích třech letech pustilo na Štědrý den televizi v průměru 66 % z nich, jejím sledováním trávili téměř 4 hodiny. U diváků ve věku 25–34 let sledovalo na Štědrý den televizi průměrně 75 % z nich a doba strávená před televizní obrazovkou se vyšplhala na 5,5 hodiny. Ještě vyšší čísla jsou spojená s diváky ve věku 35–44 let – televizi si pustilo 85 % z nich a trávili s ní přes 6 hodin.

Televize je neodmyslitelnou součástí oslav vánočních svátků téměř pro všechny, ještě více to pak platí pro rodiny s dětmi. V porovnání s bezdětnými diváky tráví sledováním televize na Štědrý den mnohem více času,“ tvrdí Pavel Müller a doplňuje, že diváci ve věku 25–44 let s dětmi do 14 let trávili na Štědrý den v předchozích třech letech sledováním televize v průměru 6,5 hodiny, přičemž televizi si zapnulo 87 % z nich.[3]

Pohádky často již od ranních hodin

Nejenže televizi sleduje na Štědrý den velké množství lidí, diváci si ji navíc často zapínají již dopoledne, což je oproti běžnému dni v roce specifické. „Televizní sledovanost se na Štědrý den už kolem osmé hodiny ranní dostává na dvojnásobné hodnoty oproti průměru za celý rok,“ tvrdí Pavel Müller a dodává, že největší množství diváků sleduje televizi mezi osmou a desátou hodinou večerní.[4] K nejsledovanějším pořadům tradičně patří vánoční pohádky a také filmové klasiky z české a československé kinematografie. „Z tematických televizních stanic se proto na Štědrý den daří například televiznímu kanálu CS Film, který je na českou a československou kinematografii zaměřený. Minulý rok si tuto televizní stanici zapnulo na Štědrý den 200 tisíc diváků, téměř dvojnásobně oproti běžnému dni v roce,“ ukazuje Pavel Müller.[5] Všechny tematické televizní stanice, které na českém trhu obchodně zastupuje Atmedia, pak 24. prosince loňského roku oslovily celkem 2,2 milionu televizních diváků ve věku 4+, což bylo v porovnání s celoročním průměrem o 62 % více.[6]


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24.–26. 12. 2020, 24.–26. 12. 2021, 24.–26. 12. 2022, Reach 000, ATS/den

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, 2020–2022, Reach 000/den, ATS/den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, Reach/den, ATS/den

[4] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, 2020–2022, Rating, CS 4+

[5] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2022, 2022, Reach 000/den, CS 4+, CS Film

[6] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2022, 2022, Reach 000/den, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Nově prodáváme reklamní prostor na SPORTY TV

Od 1. září zařadíme do svého portfolia tematických televizních stanic bezplatnou sportovní stanici SPORTY TV, která rozšíří nabídku stanic v obchodních balíčcích atmax, atadults a atchoice. Zároveň bude od stejného data zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti, což společnosti nám…

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…
Nahoru