Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Vánoce patří k nejoblíbenějším a z hlediska televizní sledovanosti také nejspecifičtějším dnům v roce. Češi mají vánoční svátky neodmyslitelně spojené se sledováním televize, ať už jde o vánoční pohádky nebo klasiky z české a československé kinematografie. „Televizi si během tří vánočních svátků, tedy na Štědrý den, Boží hod nebo na druhý svátek vánoční, zapíná 8,7 milionů Čechů starších čtyř let a jejím sledováním tráví v průměru více než 5,5 hodin denně,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing v naší společnosti, která na českém trhu zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.[1]

Vůbec nejvíce sledují Češi televizi na Štědrý den. V posledních třech letech si ji 24. prosince zapnulo v průměru přes 8 milionů Čechů, přičemž jejím sledováním trávili přes 6 hodin. „To je o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku. Ze Štědrého dne to dělá den s nejvyšší sledovaností v roce, a to s železnou pravidelností. Je to zároveň jediný den v roce, kdy televizní sledovanost překračuje 6 hodin,“ popisuje Pavel Müller s odkazem na oficiální elektronické měření televizní sledovanosti. Na dalších místech žebříčku se pravidelně umisťují i první svátek vánoční, druhý svátek vánoční a také poslední den v roce, tedy silvestr. [2]

Televizi sledují na Štědrý den více rodiny s dětmi

Sledování televize je oblíbenou aktivitou během vánočních svátků pro všechny věkové skupiny diváků včetně těch nejmladších. Například ze všech televizních diváků ve věku 15–24 let si v předchozích třech letech pustilo na Štědrý den televizi v průměru 66 % z nich, jejím sledováním trávili téměř 4 hodiny. U diváků ve věku 25–34 let sledovalo na Štědrý den televizi průměrně 75 % z nich a doba strávená před televizní obrazovkou se vyšplhala na 5,5 hodiny. Ještě vyšší čísla jsou spojená s diváky ve věku 35–44 let – televizi si pustilo 85 % z nich a trávili s ní přes 6 hodin.

Televize je neodmyslitelnou součástí oslav vánočních svátků téměř pro všechny, ještě více to pak platí pro rodiny s dětmi. V porovnání s bezdětnými diváky tráví sledováním televize na Štědrý den mnohem více času,“ tvrdí Pavel Müller a doplňuje, že diváci ve věku 25–44 let s dětmi do 14 let trávili na Štědrý den v předchozích třech letech sledováním televize v průměru 6,5 hodiny, přičemž televizi si zapnulo 87 % z nich.[3]

Pohádky často již od ranních hodin

Nejenže televizi sleduje na Štědrý den velké množství lidí, diváci si ji navíc často zapínají již dopoledne, což je oproti běžnému dni v roce specifické. „Televizní sledovanost se na Štědrý den už kolem osmé hodiny ranní dostává na dvojnásobné hodnoty oproti průměru za celý rok,“ tvrdí Pavel Müller a dodává, že největší množství diváků sleduje televizi mezi osmou a desátou hodinou večerní.[4] K nejsledovanějším pořadům tradičně patří vánoční pohádky a také filmové klasiky z české a československé kinematografie. „Z tematických televizních stanic se proto na Štědrý den daří například televiznímu kanálu CS Film, který je na českou a československou kinematografii zaměřený. Minulý rok si tuto televizní stanici zapnulo na Štědrý den 200 tisíc diváků, téměř dvojnásobně oproti běžnému dni v roce,“ ukazuje Pavel Müller.[5] Všechny tematické televizní stanice, které na českém trhu obchodně zastupuje Atmedia, pak 24. prosince loňského roku oslovily celkem 2,2 milionu televizních diváků ve věku 4+, což bylo v porovnání s celoročním průměrem o 62 % více.[6]


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24.–26. 12. 2020, 24.–26. 12. 2021, 24.–26. 12. 2022, Reach 000, ATS/den

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, 2020–2022, Reach 000/den, ATS/den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, Reach/den, ATS/den

[4] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, 2020–2022, Rating, CS 4+

[5] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2022, 2022, Reach 000/den, CS 4+, CS Film

[6] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2022, 2022, Reach 000/den, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Tři čtvrtiny trhu placené TV ovládají 4 velcí hráči

Počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím některého z placených operátorů, se u nás již několik let drží na obdobné úrovni. Výjimkou nebyl ani loňský rok, což potvrzují i aktuální výsledky našeho výzkumu atmedia index, který realizujeme každé tři měsíce. Výzkum…

#cislotydne: Únor 2024

Letošní únor byl shovívavý a daroval nám jeden den navíc. To nás rozhodně potěšilo, protože jinak bychom do něj všechny novinky asi nevměstnali. Tou hlavní je, že rodinu našich tematických stanic brzy rozšíří Warner TV – nová filmová a seriálová…

Budeme prodávat reklamní prostor na Warner TV

Očekávanou filmovou a seriálovou televizní stanici Warner TV z portfolia Warner Bros. Discovery budeme na českém trhu od 2. dubna, kdy zahájí vysílání, obchodně zastupovat. Od stejného data bude stanice Warner TV zapojena rovněž do oficiálního měření televizní sledovanosti, což nám…
Nahoru