Váš partner ve světě tematických televizí

Televizi čeká v blízké budoucnosti hned několik výzev, které patrně povedou k její značné proměně. Během června to potvrdilo hned několik desítek odborníků na konferenci Evropské asociace televizní a rádiové reklamy (EGTA), která sdružuje desítky společností nejen z evropských států.

Konference se zúčastnilo více než 100 CEO a vedoucích pracovníků televizních společností, kteří si kladli otázku budoucího vývoje televize v kontextu stále sílícího online prostředí. Nyní se lze s odstupem podívat nejenom na přínos konference, ale také na televizní trh v nových souvislostech. Na co se tedy připravit?  

Televize se z hlediska počtu diváků těší stále pevné pozici nejsilnějšího média. Stabilní jsou také příjmy ze strany zadavatelů, zřetelná je ale postupně vzrůstající konkurence v podobě velkých online hráčů. Zatímco doménou televize je totiž celoplošná reklama s obrovským zásahem, zadavatelé i tak investují stále více peněz do online platforem umožňujících přesnější cílení. Aby televize udržela krok, je potřeba jít rostoucí oblíbenosti personalizované reklamy naproti a taktéž ji zavést. V průzkumu to ostatně před konáním konference potvrdilo až 88 % odborníků v dotazníku EGTA, kteří vidí v personalizované reklamě hlavní příležitost pro budoucí televizi.

Druhým problémem, na který bude muset televize v blízké budoucnosti pohotově reagovat, je pak tzv. cord-cutting, neboli odliv diváků od operátorů placené televize na jiné platformy, jakými jsou VOD služby typu Netflix. Nejvýraznější je u diváků mladší věkové kategorie a TV by měla jít tomuto trendu naproti nabídnutím kvalitního obsahu na vlastních VOD službách.

O zkušenost, jak se se situací vypořádat, se podělil například Chris Goldson z britské ITV. Za jednu z nejefektivnějších cest považuje spojení se s dalšími televizními hráči a poskytnutí široké nabídky video obsahu. Přesně za tímto účelem vytvořila ITV společně s BBC SVOD službu Britbox aktuálně fungující v USA a Kanadě. V domovské Velké Británii by měla být služba spuštěna letos na podzim.

Je potřeba ale podotknout, že zatímco v některých státech západní a severní Evropy má některou z SVOD služeb předplaceno i více než 50 procent domácností, v České republice je situace odlišná – z domácností je tu využívá jen několik málo procent. Na základě zkušeností se zahraničím je však na místě očekávat, že i u nás se může číslo v budoucnosti rychle zvýšit, zejména u mladé generace.

Z uvedeného vyplývá, že pro televizní hráče bude v následujících letech klíčové změnit způsob fungování. Televizi už nelze dále rozdělovat na lineární a nelineární, musí začít oslovovat diváky napříč platformami i zařízeními. Nutností bude i implementace personalizované reklamy. Jako médium a dlouho zavedená platforma se silným postavením na trhu by navíc měla televize být inspirací a udávat směr.

Během konference to svými slovy potvrdil i Stéphane Coruble, výkonný ředitel největší rakouské komerční televize RTL. Domnívá se, že právě televize by měla být dominantním, sjednocujícím hráčem, který marketérům pomůže najít způsob, jak co nejlépe fungovat v době, kdy jsou média a publika fragmentována.

Pavel Müller je Head of Research & Marketing Department ve společnosti Atmedia

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Opět nabídneme exkluzivní reklamní prostor během Zimních olympijských her

Také letos nabízíme zadavatelům televizní reklamy speciální partnerství Zimních olympijských her v Pekingu 2022 na Eurosport 1, které budou tradičně patřit k nejsledovanějším sportovním událostem tohoto roku. Stejně jako v loňském roce tak v průběhu letošních olympijských her vyčleníme televizní…

#cislotydne: Prosinec 2021

Je za námi prosinec - takzvaný televizní měsíc. V období Vánoc totiž každoročně kulminuje televizní sledovanost a většina Čechů usedá k pohádkám nebo romantickým komediím. A není divu! Televize totiž výborně funguje jako mediátor mezilidských vztahů. Na rodinných návštěvách tlumí…

Atmedia v roce 2021: zvýšení podílu na sledovanosti a nové projekty

Uplynulý rok byl pro naše mediální zastupitelství Atmedia významný nejen z pohledu nárůstu podílu na sledovanosti, který se pravidelně pohyboval nad 5 %. V průběhu roku jsme také spustili dva úspěšné projekty – atmedia index a atmedia insight, jež nám…
Nahoru