Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Televize si i v roce 2024 udržela své pevné místo v životě Čechů. Podle aktuálních dat ji diváci sledovali průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. Vysokou sledovanost zaznamenaly i ostatní země z tzv. visegrádské čtyřky, přičemž nejvíce času u obrazovky trávili Maďaři s více než 5 hodinami denně. Ve všech zemích tak televize zůstává klíčovým médiem s největším dosahem.

Televizi si v loňském roce zapnulo každý den v průměru 68 % českých diváků ve věku 15+, kteří jejím sledováním trávili průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. „Aspoň jednou týdně si televizi zapnulo dokonce 86 % diváků, tedy více než 7 milionů lidí. Televize tak stále zůstává médiem s obrovským zásahem a efektivním nástrojem pro oslovení širokého publika,“ uvádí Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje tematické TV stanice z mediálních skupin CANAL+, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery nebo JOJ. [1]

Sledování TV mimo domov může tvořit i 10 % z celkové sledovanosti

Vysoké hodnoty TV sledovanosti jsou společným jmenovatelem všech států V4. Na první příčce se dlouhodobě drží Maďarsko, kde v loňském roce trávili diváci ve věku 18+ sledováním televize 5 hodin a 15 minut denně. [2] Následuje Polsko, kde loni dosáhla sledovanost na 4 hodiny a 25 minut denně. [3] Nejblíže k mediálnímu chování Čechů mají slovenští diváci, kteří v uplynulém roce věnovali sledování televize v průměru 3 hodiny a 55 minut denně. [4] Ve všech státech visegrádské čtyřky zůstává TV sledovanost meziročně stabilní, s mírným poklesem pouze v Česku a na Slovensku.

Zajímavým příkladem je Polsko, kde naopak sledovanost vloni vzrostla meziročně o 7 minut denně. „Polský trh se odlišuje tím, že součástí oficiální TV měny je také sledovanost mimo domov. V loňském roce navíc došlo k zpřesnění definice tohoto typu sledovanosti, což vedlo k jejímu celkovému meziročnímu růstu,“ upozorňuje Michaela Suráková a dodává, že bude zajímavé sledovat případný nárůst TV sledovanosti i v Česku, pokud bude spuštěn projekt měření TV sledovanosti mimo domov. „Například v Polsku v lednu tohoto roku představovala sledovanost mimo domov 10,45 % z celkového počtu natočených GRPů v cílové skupině 16–59 let. To už je poměrně zajímavé číslo,“ uzavírá Michaela Suráková. [5]


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–7, 2024, Reach/den, Reach/týden, ATS/den, CS 15+

[2] Nielsen, Živě + TS0–7, 2024, ATS/den, CS 18+

[3] Nielsen, Živě + TS0–2 + OOH, 2024, ATS/den, CS 15+

[4] PMT/Kantar Slovakia, Živě + TS0–3, 2024, ATS/den, CS 12+

[5] Nielsen, Živě + TS0–2 + OOH, leden 2025, TRP, CS 16–59


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Nově prodáváme reklamní prostor na SPORTY TV

Od 1. září zařadíme do svého portfolia tematických televizních stanic bezplatnou sportovní stanici SPORTY TV, která rozšíří nabídku stanic v obchodních balíčcích atmax, atadults a atchoice. Zároveň bude od stejného data zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti, což společnosti nám…

Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech

V pátek 4. července postihl část České republiky výpadek elektřiny, který způsobil dramatický propad televizní sledovanosti. V některých oblastech dosáhl až 80 %. Nicméně zatímco v postižených regionech televize na několik hodin zhasla, jinde v Česku sledovanost naopak rostla. Celorepublikově tak pokles sledovanosti…

„Pokud nejde produkt změřit, nemá hodnotu,“ říká Wojciech Kowalczyk

Uvádíme třetí část rozhovoru ze série videí expert talks, v nichž Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, diskutuje s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série je Wojciech Kowalczyk, odborník na polský televizní trh, zástupce ředitele…
Nahoru