Váš partner ve světě tematických televizí

Televizní diváci stále častěji sledují své oblíbené pořady zpětně. V porovnání s diváky sledující televizi živě jsou mladší, nejvíce jich je v produktivním věku mezi 35–54 lety. Často vyhledávají pořady na tematických stanicích, které jim přinášejí obsah odpovídající jejich zájmům. Zpětně sledují především filmy, seriály nebo dokumentární pořady.

Televize je stále dominantním médiem, Češi před televizními obrazovkami tráví každý den v průměru 3 hodiny a 41 minut. Pomalu se ale začíná měnit způsob sledování televize, na oblíbenosti stále více získává zpětné sledování pořadů. Zatímco ještě před čtyřmi lety tvořila odložená sledovanost za první tři dny v poměru k živé sledovanosti jen necelých 0,5 %, nyní je to již pětkrát více.

Největší procento diváků využívajících možnosti zpětného zhlédnutí pořadů je mezi diváky ve věku 35–54 let. V porovnání s diváky sledující televizi živě jsou o 7 let mladší. V případě některých tematických stanic je ale tento věkový rozdíl často ještě vyšší,“ upozorňuje Tomáš Surák, Research & Marketing Director ve společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 26 tematických stanic. „Jestliže průměrný věk diváků sledující televizi živě je 52 let, divákům placených kanálů Atmedia, kteří si pořady přehrávají zpětně, je jen 40 let,“ dodává.

Za odloženou sledovaností televize jsou hlavně mladší diváci
Za odloženou sledovaností televize jsou hlavně mladší diváci

„Diváky odložené sledovanosti jsou lidé v produktivním věku, kteří nechtějí být limitováni konkrétním časem, ve kterém je pořad vysílán. Často navíc vyhledávají tyto pořady na tematických stanicích, které jim přinášejí obsah odpovídající jejich zájmům,“ říká Tomáš Surák. Zatímco odložená sledovanost televize obecně tvoří v poměru k živé sledovanosti v průměru 2,5 %, u tematických stanic šířených kabelovými, satelitními nebo IPTV operátory je to téměř 5,7 %.

Mezi televizní stanice s nejvyšším poměrem odložené sledovanosti k živé sledovanosti patří filmové a seriálové stanice. „Když diváci nestihnou svůj oblíbený seriál nebo film, na který se těšili, jednoduše si ho pustí později,“ říká Tomáš Surák. A dokazují to také oficiální data sledovanosti. U televizních stanic AXN, Film+ a JOJ Cinema dosahuje odložená sledovanost až 9 % z celkové sledovanosti.

Vedle filmů a seriálů patří mezi pořady s nejvyšší odloženou sledovaností také dokumentární pořady nebo sportovní události. „Zajímavé jsou především výsledky televizních stanic Sport 1 a Sport 2, u kterých sledovanost díky zpětnému zhlédnutí pořadů roste o více než 7 %.,“ říká Tomáš Surák.

Na trend narůstající odložené sledovanosti reaguje Asociace televizních organizací zavedením nové oficiální televizní měny. Od 1. září 2017 bude zahrnovat živou sledovanost televize a odloženou sledovanost tzv. nultého až třetího dne. Odložená sledovanost byla zahrnuta do oficiální televizní měny již od 1. února 2016, tzv. VOSDAL (Viewed On the Same Day As Live) však zahrnovala jen nultý den.

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

#cislotydne: Srpen 2021

Logisticky náročný prázdninový režim pro všechny rodiče skončil a děti se rozutekly do škol. Nejen dětem, ale také televizním stanicím zase začíná hlavní sezóna a u nás bude rozhodně na co koukat! Filmy, seriály, dokumenty, hudba nebo life-style jsou náš…

Kowalczyk z polské TVP: Televizní reklama zůstává nejefektivnějším nástrojem k oslovení velkého množství potenciálních zákazníků.

Přinášíme vám druhou část rozhovoru s Wojciechem Kowalczykem, zástupcem ředitele pro prodej reklamy v marketingovém oddělení polské veřejnoprávní televize TVP. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou Atmedia Insight: Expert Talks, s ním vedla Michaela Vasilová, Managing Director v naší společnosti. Wojciech…

Téměř polovinu času před televizními obrazovkami věnují Češi seriálům a filmům

Čeští televizní diváci trávili v prvním pololetí letošního roku před televizními obrazovkami v průměru 3 hodiny a 55 minut denně.[1] Nejčastěji v televizi sledovali seriály a filmy, jež tvořily téměř polovinu veškerého času tráveného před televizními obrazovkami. Celosvětová pandemie covid-19…
Nahoru