Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Vánoce patří k nejoblíbenějším a z hlediska televizní sledovanosti také nejspecifičtějším dnům v roce. Češi mají vánoční svátky neodmyslitelně spojené se sledováním televize, ať už jde o vánoční pohádky nebo klasiky z české a československé kinematografie. „Televizi si během tří vánočních svátků, tedy na Štědrý den, Boží hod nebo na druhý svátek vánoční, zapíná 8,7 milionů Čechů starších čtyř let a jejím sledováním tráví v průměru více než 5,5 hodin denně,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing v naší společnosti, která na českém trhu zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.[1]

Vůbec nejvíce sledují Češi televizi na Štědrý den. V posledních třech letech si ji 24. prosince zapnulo v průměru přes 8 milionů Čechů, přičemž jejím sledováním trávili přes 6 hodin. „To je o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku. Ze Štědrého dne to dělá den s nejvyšší sledovaností v roce, a to s železnou pravidelností. Je to zároveň jediný den v roce, kdy televizní sledovanost překračuje 6 hodin,“ popisuje Pavel Müller s odkazem na oficiální elektronické měření televizní sledovanosti. Na dalších místech žebříčku se pravidelně umisťují i první svátek vánoční, druhý svátek vánoční a také poslední den v roce, tedy silvestr. [2]

Televizi sledují na Štědrý den více rodiny s dětmi

Sledování televize je oblíbenou aktivitou během vánočních svátků pro všechny věkové skupiny diváků včetně těch nejmladších. Například ze všech televizních diváků ve věku 15–24 let si v předchozích třech letech pustilo na Štědrý den televizi v průměru 66 % z nich, jejím sledováním trávili téměř 4 hodiny. U diváků ve věku 25–34 let sledovalo na Štědrý den televizi průměrně 75 % z nich a doba strávená před televizní obrazovkou se vyšplhala na 5,5 hodiny. Ještě vyšší čísla jsou spojená s diváky ve věku 35–44 let – televizi si pustilo 85 % z nich a trávili s ní přes 6 hodin.

Televize je neodmyslitelnou součástí oslav vánočních svátků téměř pro všechny, ještě více to pak platí pro rodiny s dětmi. V porovnání s bezdětnými diváky tráví sledováním televize na Štědrý den mnohem více času,“ tvrdí Pavel Müller a doplňuje, že diváci ve věku 25–44 let s dětmi do 14 let trávili na Štědrý den v předchozích třech letech sledováním televize v průměru 6,5 hodiny, přičemž televizi si zapnulo 87 % z nich.[3]

Pohádky často již od ranních hodin

Nejenže televizi sleduje na Štědrý den velké množství lidí, diváci si ji navíc často zapínají již dopoledne, což je oproti běžnému dni v roce specifické. „Televizní sledovanost se na Štědrý den už kolem osmé hodiny ranní dostává na dvojnásobné hodnoty oproti průměru za celý rok,“ tvrdí Pavel Müller a dodává, že největší množství diváků sleduje televizi mezi osmou a desátou hodinou večerní.[4] K nejsledovanějším pořadům tradičně patří vánoční pohádky a také filmové klasiky z české a československé kinematografie. „Z tematických televizních stanic se proto na Štědrý den daří například televiznímu kanálu CS Film, který je na českou a československou kinematografii zaměřený. Minulý rok si tuto televizní stanici zapnulo na Štědrý den 200 tisíc diváků, téměř dvojnásobně oproti běžnému dni v roce,“ ukazuje Pavel Müller.[5] Všechny tematické televizní stanice, které na českém trhu obchodně zastupuje Atmedia, pak 24. prosince loňského roku oslovily celkem 2,2 milionu televizních diváků ve věku 4+, což bylo v porovnání s celoročním průměrem o 62 % více.[6]


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24.–26. 12. 2020, 24.–26. 12. 2021, 24.–26. 12. 2022, Reach 000, ATS/den

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, 2020–2022, Reach 000/den, ATS/den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, Reach/den, ATS/den

[4] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 24. 12. 2022, 2020–2022, Rating, CS 4+

[5] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2022, 2022, Reach 000/den, CS 4+, CS Film

[6] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2022, 2022, Reach 000/den, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Tři pětiny z celkové sledovanosti patří lokálnímu obsahu

Sledovanost jednotlivých televizních kanálů je stále více ovlivňována lokálním obsahem. Stoupající zájem o lokální tvorbu je patrný napříč všemi věkovými skupinami diváků. Mezi nejoblíbenější žánry přitom patří filmy, seriály a zábavní pořady. „Lokální obsah je mezi českými televizními diváky dlouhodobě…

#cislotydne: Březen 2024

Březnový souhrn bychom klidně mohli pojmout jako cestopis. Začali jsme španělským Madridem, kde jsme se pod zasněženými horami a již pěkně silnými slunečními paprsky zúčastnili konference EGTA. Řešila se zejména budoucnost měření televizního obsahu a jak data z nových zdrojů…

Tři čtvrtiny trhu placené TV ovládají 4 velcí hráči

Počet diváků, kteří sledují televizní stanice prostřednictvím některého z placených operátorů, se u nás již několik let drží na obdobné úrovni. Výjimkou nebyl ani loňský rok, což potvrzují i aktuální výsledky našeho výzkumu atmedia index, který realizujeme každé tři měsíce. Výzkum…
Nahoru