Váš partner ve světě tematických televizí

S opětovným zpřísněním opatření proti šíření onemocnění covid-19 tráví lidé mnohem více času před televizními obrazovkami. V období od 14. do 27. 10. vzrostla televizní sledovanost meziročně o 21 %. Vyplývá to z dat oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti. [1] Nárůst je patrný u všech věkových skupin, přičemž nejvýraznější je u mladších diváků ve věku 4–24 let. Zvyšuje se rovněž zájem o tematické televizní stanice.

Podle námi provedené analýzy si televizi denně zapne v průměru 74 % televizních diváků, kteří jejím sledováním tráví denně 4 hodiny a 7 minut. Ve stejném období v minulém roce byl přitom průměrný čas strávený před televizními obrazovkami 3 hodiny a 24 minut. [2] „Nárůst sledovanosti je tedy obdobný, jako jsme zaznamenali během jarního lockdownu,” uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti.

Největší nárůst je patrný u nejmladších diváků

Přestože televizní sledovanost roste napříč všemi věkovými skupinami, nejvýraznější je u mladších diváků. V souvislosti s uzavřením škol tráví nejmladší věkové skupiny více času doma, což se projevuje výrazným nárůstem času, který stráví právě sledováním televize. Za poslední dva týdny tak vzrostla televizní sledovanost u dětí ve věku 4–14 let o 29 % v porovnání se stejným obdobím v minulém roce. U mladých diváků ve věku 15–24 let dosahuje meziroční nárůst také 29 % a u ostatních věkových skupin diváků se pohybuje v rozmezí od 18 % do 23 %. [3]

Polepšily si rovněž tematické TV stanice

Od 14. října tráví televizní diváci více času sledováním nejen zpravodajství, výrazný nárůst sledovanosti vykazují také tematické televizní stanice se zaměřením na filmy, seriály nebo dokumenty. Například televizní sledovanost dokumentárních tematických stanic CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum vzrostla v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu společně o 16 %. U mladších diváků ve věku 15–24 let byl nárůst dokonce téměř šestinásobný. [4]


Podobný nárůst zájmu zaznamenaly i filmové a seriálové stanice, mezi něž patří AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema. Jejich sledovanost vzrostla o 25 %. [5] S uzavřením škol se pochopitelně výrazně zvýšila také sledovanost dětských tematických kanálů. Cartoon Network, Disney Channel nebo Minimax, které mohou diváci najít v nabídce operátorů placené televize, společně zvýšily svou sledovanost v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu o 33 % u dětí ve věku 4–14 let. [6] „Televize v tomto roce jasně ukazuje, že je nedílnou součástí života lidí, a to i přes stále častěji skloňované VOD aplikace nebo různé sociální sítě. Je patrné, že i v dnešní době jim televize svým obsahem dokáže konkurovat,” konstatuje Pavel Müller.

Celou infografiku zobrazíte ZDE


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 14. 10. – 27. 10. 2020, 16. 10. – 29. 10. 2019, Rating, CS 4+

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 14. 10. – 27. 10. 2020, 16. 10. – 29. 10. 2019, Reach / den, ATS / den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 14. 10. – 27. 10. 2020, 16. 10. – 29. 10. 2019, Rating

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 14. 10. – 27. 10. 2020, 21. 09. – 04. 10. 2020, Rating, CS 4+, 15–24

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 14. 10. – 27. 10. 2020, 21. 09. – 04. 10. 2020, Rating, CS 4+

[6] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 14. 10. – 27. 10. 2020, 21. 09. – 04. 10. 2020, Rating, CS 4–14

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

#cislotydne: Srpen 2021

Logisticky náročný prázdninový režim pro všechny rodiče skončil a děti se rozutekly do škol. Nejen dětem, ale také televizním stanicím zase začíná hlavní sezóna a u nás bude rozhodně na co koukat! Filmy, seriály, dokumenty, hudba nebo life-style jsou náš…

Kowalczyk z polské TVP: Televizní reklama zůstává nejefektivnějším nástrojem k oslovení velkého množství potenciálních zákazníků.

Přinášíme vám druhou část rozhovoru s Wojciechem Kowalczykem, zástupcem ředitele pro prodej reklamy v marketingovém oddělení polské veřejnoprávní televize TVP. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou Atmedia Insight: Expert Talks, s ním vedla Michaela Vasilová, Managing Director v naší společnosti. Wojciech…

Téměř polovinu času před televizními obrazovkami věnují Češi seriálům a filmům

Čeští televizní diváci trávili v prvním pololetí letošního roku před televizními obrazovkami v průměru 3 hodiny a 55 minut denně.[1] Nejčastěji v televizi sledovali seriály a filmy, jež tvořily téměř polovinu veškerého času tráveného před televizními obrazovkami. Celosvětová pandemie covid-19…
Nahoru